RECENZJA
1714V
Recenzja gry: Entwined
Twór Pixelopus zawodzi na polu, na którym według twórców miał przodować. Historia dwóch stworzeń, które pomimo szczerych chęci chcą być razem, a nie jest im to dane miała sens tylko podczas konferencji Sony na tegorocznych targach E3.
Oczywiście, opowieść występuje i główny koncept jest aż nader widoczny, ale podczas samej rozgrywki skupieni jesteśmy na wykonywaniu momentami dość złożonych manewrów za pomocą gałek analogowych i opanowywaniu frustracji, przez co emocje ulatują tak prędko, jak szybko porusza się para bohaterów. Rybo- i ptakopodobne stworzenia kontrolowane są przez każdą z gałek z osobna i każde z nich porusza się po swojej stronie okrągłego tunelu stanowiącego główne miejsce prowadzonej rozgrywki. Zadanie opiera się na umiejętnym manewrowaniu stworkami przez swoiste plamy porozmieszczane na trasie naszego lotu. Myk polega na trzaskaniu kombosów, dzięki czemu pasek "zbliżenia" stopniowo się napełnia. Ostatni etap napełnienia wymaga od nas przelecenia przez szereg portali bez skuchy - po czym już razem, spleceni, pod postacią smoka przeniesieni zostajemy do niezbyt urokliwego obszaru, w którym możemy, korzystając z kiepskiego modelu swobodnego lotu, poszukać przejścia do kolejnego etapu.
Always together...
Motywy zręcznościowe wypadają dobrze. Szczególnie na późniejszych levelach, kiedy do gry wkraczają bardziej skomplikowane manewry, robi się ciekawie. I jako zręcznościówka - gra jest ok. Inna sprawa, że przygoda kończy sie po paru, góra trzech, godzinach. Motyw emocjonalny jak już wspomniałem został pogrzebany przez zbytnie skupienie uwagi gracza na elementach zręcznościowych. Deweloper nie odrobił zadania domowego i nie zauważył, że magia gier z najwiekszym emocjonalnym przesłaniem polega na fakcie najzwyklejszego przebywania w świecie przedstawionym. Brothers: Tale of Two Sons, Journey, Flower - tutaj pierwsze skrzypce grał świat i sposób, w jaki go odkrywaliśmy - emocje przychodziły same. W Entwined światem jest monotematyczny tunel z okazjonalnymi momentami swobody na koniec etapu, a emocje wciskane są nam na siłę. Bez intra nie wiedzielibyśmy nawet "o co chodzi jakby". Sytuację ratuje trochę muzyka, która współgra z naszym progresem na danym levelu. Grafika jest kolorowa i oczojebna, ale wiele efektów to najzwyklejsze sprite'y, co przy zestawieniu ich z ilością i jakością efektów np. z Resogun wypada blado. Owszem - może i jest ładnie i uroczo, ale o wodotryskach i jękach zachwytu nie może być mowy.
...Forever alone
Reasumując - jeżeli szukacie niezobowiązującej zręcznościówki, to w Entwined będziecie się przyzwoicie bawić, aczkolwiek bardzo krótko. Jeżeli szukacie emocji to tutaj je znajdziecie. O ile rozczarowanie i zawód są tym czego szukacie.
Ciekawostka: Kali pograł 15 minut, po czym stwierdził, że gra zasługuje na 10/10. Serio.
Źródło: własne
Ocena - recenzja gry Entwined
Atuty
- późniejsze etapy = rasowa zręcznościówka
- muzyka
Wady
- stanowczo za krótka
- emocje? Gdzie? Kiedy?
- okazjonalne 1-sekundowe zawiechy
- zmarnowany potencjał
Płakałem grając w MGS. Wzruszałem się przy FF7, The Last of Us, Shadow of the Colossus. Czułem wściekłość w Bioshock. W Entwined niby coś tam jest, ale gameplay za bardzo rozprasza, przez co ładunek emocjonalny przelewany na gracza wynosi 0.
Przeczytaj również
Gry
16347V
101
Gry
16347V
101
Trwa wojna Path of Exile 2 z Diablo 4. Coraz większa przepaść między rywalami
08.01, 09:49
Filmy/seriale
16126V
20
Filmy/seriale
16126V
20
Flagowy serial Amazon Prime Video powraca. Zobaczcie napakowany akcją zwiastun nowych odcinków
08.01, 19:30
Gry
14365V
126
Gry
14365V
126
Zmuszanie do modlitw, bicie i obelgi – Ubisoft reaguje na raport o współtwórcach Assassin's Creed Shadows
08.01, 13:02
Gry
8623V
37
Gry
8623V
37
Chcesz już poczuć klimat Wiedźmina 4? Wiedźmin 3 ma misję, którą opracowali twórcy nowej gry CD Projekt RED
08.01, 18:45
Gry
7970V
102
Gry
7970V
102
SZOK! Nintendo Switch 2 zaprezentowany, ale nie przez Nintendo! Wyciek potwierdza miesiąc premiery
08.01, 07:01
Gry
7762V
201
Gry
7762V
201
Wiedźmin 4 oficjalnie zasilany przez GeForce RTX 5090! CD Projekt RED wykorzysta pełny potencjał technologii
08.01, 07:42
Komentarze (8)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych