Banishers

5 mniejszych gier z 2024 roku, które okazały się hitami

Mateusz Wróbel | Wczoraj, 15:00

Rok 2024 był dość mocny pod względem wysokobudżetowych hitów. Otrzymaliśmy choćby STALKER-a 2, Indiana Jones i Wielki Krąg, Astro Bota, Final Fantasy VII Rebirth Space Marine 2, Silent Hill 2 Remake, Helldivers 2, Dragon's Dogma 2 czy Stellar Blade, a więc produkcje, które wielu osobom przypadły do gustu.

Jeśli jednak popatrzymy na mniejsze produkcje, to również znajdziemy kilka perełek, które może i nie zapowiadały się na większe hity, a finalnie zebrały wysokie oceny i sprawiły, że zainteresowani spędzili z nimi wiele wspaniałych godzin.

Dalsza część tekstu pod wideo

Poniżej wymieniam pięć najbardziej popularnych produkcji wpisujących się w podane wyżej kryteria:

Banishers Ghosts of New Eden

Zestawienie otworzy Banishers: Ghost of New Eden, w którym wcielamy się w Anteę i Reda, łowców duchów, którzy przemierzają Nowy Eden, by uwolnić osadników od nadprzyrodzonych zagrożeń. Nasza misja komplikuje się, gdy Antea ginie i sama staje się duchem, zmuszając nas do dokonania trudnych wyborów między miłością a obowiązkiem. Przemierzamy mroczne lasy i opustoszałe osady (w formacie znanym z God of War), odkrywając tajemnice przeszłości oraz pomagając (lub szkodząc) napotkanym postaciom. Walczymy, korzystając zarówno z broni Reda, jak i nadprzyrodzonych mocy Antey, co pozwala na różnorodne strategie w starciach. Każda decyzja, którą podejmujemy, wpływa na losy zarówno bohaterów, jak i świata gry, prowadząc do różnych zakończeń. Historia wciąga emocjonalnie, stawiając nas przed dylematami moralnymi, które testują nasze przekonania. Świat przedstawiony zachwyca klimatem i dbałością o szczegóły, tworząc immersyjne doświadczenie pełne napięcia i dramatyzmu.

Balatro

W Balatro (które w ramach ciekawostki walczyło o główną nagrodę GOTY 2024 podczas zeszłorocznego The Game Awards) budujemy talię kart i tworzymy możliwie najsilniejsze układy pokerowe, by pokonać kolejne rundy i zdobywać coraz wyższe mnożniki punktów. Eksperymentujemy z Jokerami, które nadają unikalne efekty naszym kombinacjom, zmieniając dynamikę rozgrywki i otwierając nowe strategie. Każda rozgrywka różni się od poprzedniej, ponieważ losowość kart i dostępnych ulepszeń zmusza nas do adaptacji i kreatywnego myślenia. Stopniowo odblokowujemy kolejne talie, poziomy trudności i nowe mechaniki, co sprawia, że gra pozostaje świeża nawet po wielu godzinach. Balansujemy ryzyko i nagrody, decydując, kiedy inwestować w ulepszenia, a kiedy oszczędzać zasoby na trudniejsze rundy. W miarę postępów rośnie poziom trudności, wymagając od nas coraz bardziej zaawansowanych strategii i optymalizacji talii. Kolorowa, stylizowana oprawa i dynamiczna muzyka podkreślają szybkie tempo gry, tworząc wciągające doświadczenie, które trudno odłożyć na bok.

Pacific Drive

W Pacific Drive przemierzamy opustoszałą strefę, prowadząc nasz mocno wysłużony samochód przez tajemnicze i niebezpieczne tereny. Zbieramy surowce, ulepszamy pojazd i staramy się przetrwać w świecie pełnym anomalii, które zmieniają zasady rzeczywistości. Każda wyprawa to ryzyko – nigdy nie wiemy, co napotkamy po drodze, a uszkodzenia auta mogą oznaczać koniec podróży. Modyfikujemy nasz środek transportu, dodając pancerz, nowe systemy i ulepszenia, które zwiększają szanse na dotarcie do kolejnego bezpiecznego miejsca. Eksplorujemy opuszczone budynki, tajne bazy i niepokojące ruiny, próbując odkryć prawdę o tym, co wydarzyło się w Strefie. Z czasem uczymy się wykorzystywać anomalie na swoją korzyść, ale każda decyzja może mieć nieprzewidywalne konsekwencje. Klimatyczna oprawa audiowizualna i poczucie osamotnienia sprawiają, że każda podróż staje się unikalnym, pełnym napięcia doświadczeniem.

Nobody Wants to Die

W Nobody Wants to Die wcielamy się w detektywa, który prowadzi śledztwo w futurystycznym Nowym Jorku, gdzie śmierć stała się opcjonalna dzięki technologii przenoszenia świadomości. Przechadzamy się po mrocznych ulicach i luksusowych apartamentach, szukając tropów w sprawie brutalnych morderstw, które wstrząsają społeczeństwem nieśmiertelnych. Korzystamy z zaawansowanych narzędzi do rekonstrukcji przeszłości, analizując sceny zbrodni i odkrywając ukryte szczegóły. Każdy ślad przybliża nas do prawdy, ale również odsłania mroczne sekrety świata, w którym niektórzy zrobią wszystko, by uniknąć śmierci. Podejmujemy trudne decyzje moralne, balansując między sprawiedliwością a własnym przetrwaniem. Cyberpunkowa atmosfera, styl noir i wciągająca fabuła sprawiają, że każda zagadka staje się intensywnym przeżyciem. W miarę postępów odkrywamy, że prawda może być bardziej przerażająca, niż się spodziewaliśmy.

INDIKA

W INDIKA wcielamy się w młodą zakonnicę, która wyrusza w surrealistyczną podróż przez Rosję pełną grzechu, pokus i wewnętrznych rozterek. Przemierzamy mroczne krajobrazy, spotykając dziwaczne postacie i mierząc się z własnymi wątpliwościami na temat wiary i moralności. Towarzyszy nam diabelski głos, który nieustannie podważa nasze przekonania i prowadzi do nieoczekiwanych sytuacji. Rozwiązujemy zagadki środowiskowe, odkrywamy tajemnice przeszłości i doświadczamy wizji, które mieszają rzeczywistość z koszmarem. Świat gry łączy realizm z groteską, tworząc niepokojącą, a jednocześnie hipnotyzującą atmosferę. Każda decyzja wpływa na naszą podróż, zmuszając do refleksji nad naturą dobra i zła. Historia prowokuje do myślenia, pozostawiając nas z pytaniami, na które nie ma prostych odpowiedzi.

Źródło: Opracowanie własne
Mateusz Wróbel Strona autora
Na pokładzie PPE od połowy 2019 roku. Wielki miłośnik gier wideo oraz Formuły 1, czasami zdarzy mu się sięgnąć również po jakiś serial. Uwielbia gry stawiające największy nacisk na emocjonalną, pełną zwrotów akcji fabułę i jest zdania, że Mass Effect to najlepsza trylogia, jaka kiedykolwiek powstała.
cropper