Avowed - Przedwczesny koniec: ambasador, Marius, aptekarz, Thalla, gabinet, cysterna, widząca
Przedwczesny koniec - Avowed.
Po dotarciu do portu musisz pomówić z ambasadorem, a także odszukać widzącą. Przy tym pierwszym celu spotkasz Garrycka czy sekretarza.





Finalnie po dyskusji z Hylgardem dowiesz się od Kaia, iż powineineś zwerbować Mariusa. Rusz do karczmy na południu portu.

Tam zauważysz krasnoluda kłócącego się z ludźmi. Wmieszaj się w dyskusję, po czym po zwerbowaniu Mariusa rusz na miejsce zbrodni, aby poszukać wskazówek nt. zamachu.

Gdy będziesz patrzył się na ambasadę, biegnij pod fontannę i trzymaj się lewej strony - blisko herbu znajdziesz drewniany podest, po którym wskocz na dach budynku. Znajdziesz tam butelkę z trucizną.

Teraz przejdź do apteki - musisz wejść do nowej dzielnicy od wschodniej strony miasta, a potem iść na północ i na zachód. Po dyskusji z Wetenu uratujesz aptekarza w pokojowy lub agresywny sposób. Będziesz musiał pokonać także bossa.

Uważaj na jego szarże - zawsze, gdy atakuje młotem, to odskakuj do tyłu i nie podchodź do niego blisko do momentu, aż nie wykona od razu drugiego planowanego ataku. Warto używać zdolności, które będą go zatrzymywały w momencie, gdy wykonuje szarżę (np. korzenie).
Aby dotrzeć do miejsca śledztwa, skorzystaj z drzwi prowadzących do górnego Rajskiego Portu.

Tam dotrzesz do znacznika - biegnij na północ do posiadłości klawigera Eamunda, gdzie poszukasz wskazówek. Otwórz drzwi frontowe, a potem podejdź w lewo po schodach.

Skorzystaj z drabiny, a potem przebiegnij po podeście do pokoju Eamunda. Możesz eksplorować cały dom, ale najważniejsze to zebranie tajemniczej stronnicy przypiętej za leżącą na ziemi szafą.

Przedyskutuj zawartość kartki, a potem rusz do świątyni Ondry. Pomów tam z kobietą, a jeśli użyjesz siły i zachęcisz ją do oddania się w ręce ambasady, przejdziesz przez drzwi z lewej strony.

W cysternie wybij oponentów i zniszcz przy bramie po lewej stronie deski, które prowadzą do kolejnych oponentów. Potem w jaskini trzymaj się lewej strony, a gdy wybijesz pająki i znajdziesz się blisko wody, strzel w roślinę na górze (na płytkach), aby pojawił się lód w wodzie.

Po nim wskocz dalej - w kolejnej lokacji powtórz tę czynność, strzelając w kwiat i z lodu wskakując na skałkę po lewej stronie. Możesz też zebrać owoc w postaci oka Rymrganda i rzucić nim w kierunku wody.

Potem zrób to samo, podobnie jak z kratą, w której zrobisz dziurę po rzucie okiem. Następnie przejdź przez drzwi i dostań się do miejsca z wrogiem i toporami - zabij oponenta bronią dystansową, a potem przechodź przez przeszkodę i czekaj, aż topory znowu staną w miejscu.

Finalnie znajdziesz się w miejscu z medykiem. Musisz zabić go w pierwszej kolejności, aby nie przywracał kompanom życia. Po tym zajmij się brygadierem, a następnie przejdź drzwiami po lewej stronie dalej.

Tam wskocz po podeście po prawej stronie wyżej i biegnij w lewo. Przejdź po deskach do znacznika, a za drzwiami znajdziesz swojego zabójcę. Możesz go wysłuchać i oszczędzić lub wszcząć walkę, co w obu przypadkach spodoba i nie spodoba się jednemu z twoich towarzyszy.

Po tej akcji przejdź drzwiami z prawej strony i wyjdź z cysterny do Górnego Miasta. Teraz Twoim celem jest odnalezienie widzącej. Przed wejściem do jej chaty musisz rzucić okiem na wodę i stworzyć lód, który pozwoli ci przejść na drugą stronę podestu.

Potem po spotkaniu Runyd i odczytaniu duszy protagonisty wróć do ambasadora, a zakończysz ten quest.