Frostpunk 2 - Prolog: Tułacze, Wagon, Piec, Prefabrykaty, Mieszkania, 40 tys. żywności, Zamieć
Prolog: Tułacze we Frostpunk 2.
Najważniejsze porady dot. prologu:
- Korzystaj cały czas z lodołamaczy, docierając do każdego złoża na mapie - jest to klucz do sukcesu przed zamiecią. Ważne jest zebranie wszelkich prefabrykatów, które potem pozwolą zbudować 2 magazyny żywności.
- Jeśli przy głównym wyborze (tym z fokami) nie masz przynajmniej 20 tysięcy żywności, a dodatkowo nie posiadasz 2 magazynów, poświęć starców lub zwierzęta, bo inaczej nie osiągniesz celu.
- Wprowadzaj awaryjne zmiany w dzielnicach spożywczych - aż do momentu, gdy reputacja u Tułaczy będzie bliska zero (pasek na dole ekranu). Dzięki temu szybciej wydobędą jedzenie.
- Nie twórz lub rozbrajaj dzielnice związane z odłamkami (ew. oddawaj je mieszkańcom, aby zwiększyć ich reputację, a potem przeznaczyć to na awaryjne zmiany w dzielnicach spożywczych), jeśli lodołamacze skruszą lód do wszystkich złóż na mapie - do niczego innego nie będą ci potrzebne owe odłamki w prologu.
- Jeśli zbyt dużo siły roboczej umiera, podkręć generator na pewien czas (lecz pilnuj strefy krytycznej, aby nie wybuchnął), aby zaoferować im więcej ciepła. W międzyczasie upewnij się, że masz aktywne wszystkie wydobycia związane z ropą.
- Możesz zmniejszać wydajność poszczególnych dzielnic, aby zwiększać siłę roboczą.
Po rozpoczęciu zabawy Twoim pierwszym celem będzie uruchomienie pieca. Twoim pierwszym celem jest zniszczenie lodu blisko wraku drednota - przejdź więc do lodołamacza (ostatnia ikona po prawej stronie na dole lub poprzez klawisz X), a następnie zaznacz 8 obszarów wokół wagonu z ropą po prawej stronie od wraku, aby oczyścić go z lodu.
Teraz, gdy zostanie już wydobyta ropa, po minucie czy dwóch przejdź do wraku, a następnie przełącz się na zakładkę "generator", gdzie będziesz mógł aktywować mechanizm i zacząć ogrzewać wszystko wokół.
Po tym kontynuuj wydobycie ropy, ale zajmij się też przygotowaniem mieszkań dla ludzi - przejdź do budowy dzielnicy mieszkalnej (B), po czym wznieś 6 budynków - zalecamy zrobić to blisko generatora, tak jak na screenie poniżej:
Teraz innym celem jest zdobycie prefabrykatów z wagonu budowlanego, więc użyj lodołamaczy na południu od generatora. Zalecamy rozkruszyć również lód pod oraz z lewej strony generatora, co pozwoli ci potem wznieść tam drugą dzielnicę mieszkalną.
Kolejnym krokiem w prologu jest wytworzenie dzielnicy wydobywczej przy wagonie budowlanym.
Po tym i zbudowaniu 2 dzielnic mieszkalnych przyjdzie czas na zdobycie żywności dla mieszkańców. Pierwsza z nich znajduje się w wąwozie na północ od wraku. Zniszcz lód na drodze.
Potem wybuduj dzielnicę spożywczą, dzięki czemu mieszkańcy zaczną wytwarzać jedzenie. Kolejny cel to zgromadzenie 40 tysięcy żywności, co zmusza cię do łamania kolejnych dróg w drodze do innych obszarów z ikoną nasiona.
Jeśli przyjmiesz dodatkowy cel, to zbuduj dzielnicę wydobywczą na złożu o nazwie kontener konserwacyjny, który znajduje się bardziej na zachodzie mapy (blisko miejsc z jedzeniem).
Abyś zdążył zgromadzić 40 tysięcy żywności przed zamiecią, możliwe że w jednej dzielnicy spożywczej musisz aktywować jednorazowo "Awaryjną zmianę", która lekko obniży poziom zaufania, ale za to sprawi, że zdobędziesz więcej pożywienia przez ten tydzień.
Dodatkowo rozkaż Tułaczom zacisnąć pas, a więc mniej jeść w celu zaoszczędzenia żywności na zamieć. Co więcej, zalecamy też wydobyć więcej ropy czy zbierać prefabrykaty, czyszcząc całą mapę z lodu, aby zdobywać pozostałe materiały i szykować się na istną zimę.
Potem po osiągnięciu 8 tysięcy punktów żywności przyjdzie czas na wybudowanie magazynu żywności. Jeśli nie masz prefabrykatów, zburz jakieś dzielnice i wydobądź więcej materiałów. Następnie podejmij bardzo ważny wybór co do zebrania 40 tysięcy żywności.
Możesz ubić foki (zwiększyć zapasy żywności, jeśli posiadasz dzielnicę spożywczą na południu mapy, blisko jeziora), pozwolić starszym odejść (zmniejszysz zapotrzebowanie kosztem ilości robotników) lub obiecać zebranie jedzenia w wyznaczonej ilości. To ostatnie zatwierdź wtedy, kiedy wszystkie miejsca z żywnością są w "dzielnicy spożywczej", a wydobycie trwa w najlepsze. Magazyn pozwala zdobyć 15 tysięcy więcej żywności, więc musisz posiadać przynajmniej dwa z nich. W innym przypadku - poświęć kogoś.
Finalnie prolog jest tak zaprojektowany, abyś miał problem z osiągnięciem tego celu - zbudowanie jednego magazynu nie wystarczy. Jeśli przegrasz, musisz raz jeszcze przejść prolog.