Wiedźmin 3 - O damie i jej rycerzu
Opis zadania O damie i jej rycerzu w Wiedźminie 3.
Po dotarciu do winnicy Castel Ravello w Wiedźminie 3 i sprawdzeniu ogłoszeń na tablicy możesz udać się do Jacoba znajdującego się na wschodzie lokacji. Pomów z nim i przyjmij misję.
Tym samym dowiesz się, że drwal ma problem ze swoją ukochaną. Będziesz musiał odczarować zaklętą panienkę - w pierwszej kolejności zbadaj drzewo.
Na prawo od niego zauważysz plamę krwi, a kawałek dalej nierosnące drzewo. Wróć z tymi informacjami do Jacoba i rusz na Rysiową Skałę. Na miejscu wspinaj się po skałach na szczyt obiektu. Niespodziewanie znajdziesz się w chacie wiedźmy.
Możesz badać przedmioty, lecz kluczowe jest znalezienie przedmiotów magicznych ukrytych na ścianie za skórą niedźwiedzia. Sprawdź jej je, a potem pomów z wiedźmą - podczas konwersacji zdecyduj, co chcesz zrobić:
- Zdjąć klątwę bez pomocy wiedźmy: zawalczysz z Dafne, zabijesz ją, a potem otrzymasz zapłatę od Jacoba, który nie będzie pocieszony.
- Zdjąć klątwę z pomocą wiedźmy: zmuś ją do współpracy, walcząc z nią. Potem odnajdziesz zabitego Jacoba, a Ty zawalczysz z wilkiem opętanym przez Dafne.
- Zdjąć klątwę z pomocą wiedźmy: po przeczytaniu książki zdobytej od drwala (z poziomu ekwipunku) poproś wiedźmę o pomoc. Nie będziesz musiał walczyć z wrogami, a zamiast tego rozpalić tylko ogniska i znaleźć kość rycerza Garetha.
Najlepszy jest ostatni wybór, który opisujemy niżej.
Zgódź się ukorzyć przed wiedźmą (tylko tak dotrzesz do najlepszego zakończenia), po czym oddaj jej kosmyk włosów Geralta. Następnie postaraj się odnaleźć szczątki rycerza Garetha. Wejdź do jaskini pod chatką wiedźmy, a potem spal kokony z prawej strony od wejścia.
Wespnij się na skałkę od lewej strony (od kokonów widocznych na powyższym obrazku), a na górze znajdziesz kościotrupa. Zbadaj go, a po tym wróć do zaklętej w drzewo Dafne. Podczas rytuału podpal ogniska we właściwej kolejności, po czym zadanie skończy się powodzeniem (nie będziesz musiał walczyć, jeśli poprosiłeś wiedźmę o pomoc - w innym przypadku stoczysz tutaj pojedynek z wilkiem).
Na sam koniec zdecyduj jeszcze, czy chcesz wyjawić duchowi prawdę, czy też wolisz ją okłamać, aby odeszła w spokoju. Wybór ten natomiast nie ma większego znaczenia, bo misja i tak się zakończy.