Technologia Ultra HD nie dla PlayStation 4...
Ale co w tym niespotykanego, skoro nawet japońskie koncerny elektroniczne, słynące przecież z wyznaczania nowych kierunków technologicznych, przewidują popularyzację technologii Ultra High Definition (UHD) dopiero w okolicach roku 2025. Na kolejnej konsoli Sony nie pogramy więc w gry przedstawione w rozdzielczości 6480x3800 i więcej. Ktoś ma zamiar płakać? Czy komukolwiek jest to potrzebne do życia?Ale co w tym niespotykanego, skoro nawet japońskie koncerny elektroniczne, słynące przecież z wyznaczania nowych kierunków technologicznych, przewidują popularyzację technologii Ultra High Definition (UHD) dopiero w okolicach roku 2025. Na kolejnej konsoli Sony nie pogramy więc w gry przedstawione w rozdzielczości 6480x3800 i więcej. Ktoś ma zamiar płakać? Czy komukolwiek jest to potrzebne do życia?
Czym dokładnie jest Ultra HD? Wynika chyba z samej nazwy, ale jeśli ktoś znający j.angielski chciałby poszerzyć swoją wiedzę na ten temat, zapraszamy na tę oto witrynę internetową. W wolnym tłumaczeniu są to po prostu kosmiczne rozdzielczości przedstawiane na kosmicznie drogich telewizorach. Jak czytamy na Wisegeek.com, zaimplementowanie owej technologii byłoby dla twórców gier niezmiernie problematyczne:
Ultra High Definition to na dzień dzisiejszy dosyć świeża technologia, która stwarza wiele czysto praktycznych problemów twórcom chcącym dostarczyć nowy format swym klientom. Niestety, materiały zapisane w formacie Ultra HD zajmują na dzień dzisiejszy ogromne ilości miejsca. Uwierzycie, że 18-minutowy film w UHD zajmuje aż... 3.5 TERABAJTA (1 terabajt = 1024 gigabajty) danych? Prototypowy wyświetlacz Ultra HD zaprezentowany jakiś czas temu przez Samsunga może na dzień dzisiejszy pożerać więcej prądu, niż całe przeciętne gospodarstwo domowe! A pierwszych kamer Ultra HD wielu z Was nie będzie umiało unieść, albowiem ważą one... do 45 kilogramów.
Wniosek? Tylko jeden. PlayStation 4 będzie musiało zadowolić się "jedynie" oprawą wizualną w jakości HD. I bardzo dobrze. Oby tylko programowanie na następczynię konsoli Sony było łatwiejsze niż na PlayStation 3. Problemy wynikające z zawiłej architektury maszynki gołym okiem zobaczyć możemy chociażby na nowych materiałach z Call of Duty: Black Ops...
JAK MOŻE WYGLĄDAĆ PLAYSTATION 4?