NVIDIA DLSS 4 robi furorę! Cyberpunk 2077, RDR 2 i STALKER 2 z obłędną jakością obrazu
Nowa prezentacja możliwości NVIDIA DLSS 4 nie tylko potwierdza doskonałą jakość obrazu w „Cyberpunk 2077”, ale też ujawnia imponujące usprawnienia w takich hitach jak „Red Dead Redemption 2” i „STALKER 2”.
Opublikowany niedawno materiał wideo autorstwa MxBenchmarkPC pokazuje, jak zastosowanie modelu Transformer (sieć neuronowa) przekłada się na widocznie zmniejszone migotanie m.in. roślinności oraz poprawione odwzorowanie detali, jak włosy postaci.
Zmiana jest najlepiej widoczna w „RDR2”, gdzie nowa technologia eliminuje dotychczasowe problemy z aliasingiem w dynamicznej scenerii i wyraźnie wygładza detale. Z kolei w „STALKER 2”, DLSS 4 stabilizuje obraz i również ogranicza irytujące “drganie” liści czy trawy.
Jedną z kluczowych nowinek DLSS 4 jest także Multi Frame Generation (wyłącznie dla serii kart RTX 50), zapewniająca aż 8-krotny wzrost wydajności względem DLSS 3. Dzięki temu, według NVIDIA, możliwe będzie osiągnięcie ponad 120 klatek na sekundę w 4K przy pełnym path tracingu – co szczególnie imponuje w przypadku tak wymagającej gry jak „Cyberpunk 2077”.
Oficjalny debiut DLSS 4 nastąpi już 30 stycznia, kiedy gracze otrzymają długo wyczekiwaną funkcję „Override”. Pozwoli ona “wymusić” najnowszą wersję upscalera w każdej produkcji wspierającej dotąd poprzednie iteracje.
Zapowiada się nowa jakość w grafice komputerowej – i to zarówno dla graczy poszukujących fotorealistycznej jakości, jak i tych, którzy chcą uruchamiać najbardziej wymagające tytuły w wyższej rozdzielczości i z zachowaniem płynnej rozgrywki. Wygląda na to, że NVIDIA po raz kolejny wyznacza standardy w kwestii wydajności i jakości obrazu.