Nowa gra Remedy to oznaka sporej odwagi. Studio chce odświeżyć swoje uniwersum
Remedy nie spoczywa na laurach i szykuje dla graczy kolejne intrygujące produkcje. Pierwszą grą, która zostanie udostępniona w tym roku jest FBC: Firebreak. Jest to tytuł, którego do tej pory studio nie stworzyło, lecz nie bez powodu się na niego teraz zdecydowali.
Jakiś czas temu Remedy zaskoczyło fanów ogłaszając FBC: Firebreak, które będzie spin-offem gry Control nastawionym na sieciowe rozgrywki. Fińskie studio chce nie tylko poszerzać swoje uniwersum, ale i przesuwać kolejne granice kreatywności.
Reżyser gry, Mike Kayatta, niedawno wyjawił redakcji Gamesradar, że opracowanie strzelanki, która będzie nastawiona na sieciową kooperację i zostanie ukazana z perspektywy pierwszej osoby, jest sporym wyzwaniem.
Wiele z tego to dla nas niezbadane terytorium. Wiemy, że musimy się wiele nauczyć, aby wykorzystać potencjał, który widzimy, ale za naszym wejściem w tę przestrzeń kryje się wiele pasji i zapału. Jest w tym coś w rodzaju wyłaniającej się magii, która bierze się z dzielenia świata gry z innymi ludźmi. Prawdziwi ludzie wprowadzają nieprzewidywalność i unikalny rodzaj opowiadania historii, których po prostu nie jesteśmy w stanie odtworzyć w skoncetrowanym doświadczeniu pokroju "podróży bohatera".
Deweloper nie ukrywa, że to pierwszy tego typu projekt dla studia, lecz w ten sposób chciał wprowadzić świeżość do Remedy Connected Universe.
Chociaż tworzenie tego rodzaju kontrolowanych i wciągających doświadczeń dla jednego gracza pozostaje tym, na czym studio się głównie skupia, pomyśleliśmy, że w końcu nadszedł czas, aby rozszerzyć Remedy Connected Universe o współdzielone przestrzenie i odważyć się na coś nowego.
Co ciekawe, chociaż FBC: Firebreak nie będzie tytułem nastawionym na historię, Kayatta dostrzega warstwę fabularną w czynnościach, które będą wykonywać gracze w trzyosobowych zespołach.
FBC: Firebreak to w dużej mierze opowieść o zarządzaniu kryzysowym i otaczaniu się rzeczami, z którymi nie powinno się mieć do czynienia, na przykład pożarem, promieniowaniem, karteczkami samoprzylepnymi. Więc jeśli chcesz to zdjąć, zmyj to. Nie masz ochoty na zimny prysznic? Najpierw go rozgrzej. A oszczędzanie wody jest niezbędne. Następnie wraz ze swoim zespołem wciśnij go do pudełka. Wierzcie lub nie, ale prysznic był jednym z pierwszych elementów wystroju, który utkwił w pamięci. Jest praktyczny, improwizowany, ale profesjonalny, zachęca do pracy zespołowej i wykorzystuje odpowiednią dawkę absurdu Biura.
FBC: Firebreak ma trafić na komputery osobiste oraz konsole Xbox Series X|S i PlayStation 5 w tym roku, choć dokładna data nie została jeszcze podana.