Fani Pharaoh czekali nad to od lat. Polska gra zadebiutowała. Są pierwsze opinie
Builders of Egypt weszło już do sprzedaży. Sprawdźmy, jak idzie polskiej grze, na którą wiele osób czekało długimi latami.
Zainteresowanie Builders of Egypt było duże, bo na rynku brakuje nowych city builderów osadzonych w klimatach starożytnych. Tutaj największe oczekiwania mieli fani kultowego Pharaoh.
Niestety nadzieje miłośników tego klasyka nie zostały do końca spełnione. Świeżo upieczeni posiadacze Builders of Egypt piszą na Steam o bugach, nie najlepszej grafice i przesadnym bazowaniu na Pharaoh (pojawiają się nawet stwierdzenia, że to "adaptacja 3D" tego klasyka). Według części graczy tytuł wymaga optymalizacji, bo przykładowo karta graficzna RTX 3060 ma problemy u jednego z użytkowników z frameratem nawet na średnich detalach. Średnia wyciągnięta z dotychczasowych recenzji gry studia Strategy Labs to obecnie 49%.
Obecnie Builders of Egypt dostępne jest z rabatem 12%, za 70 zł). Czas pokaże czy autorowi, który podkreśla, że działał prawie przez cały czas samodzielnie, uda się dopracować krytykowane elementy tego projektu. Poniżej krótki komunikat od dewelopera:
Z okazji premiery mojej gry 'Builders of Egypt', chciałbym z całego serca podziękować Wam wszystkim - wiernym fanom, którzy towarzyszyli mi przez lata w rozwijaniu tego wyjątkowego projektu. Wasze wsparcie, stałe zainteresowanie i nieocenione rady były dla mnie motorem napędowym w tworzeniu gry, która łączy ducha klasycznych gier strategicznych takich jak Pharaoh czy Caesar z nowoczesnym podejściem do rozgrywki.
Podczas tworzenia Builders of Egypt miało miejsce kilka kryzysów - czasami traciłem wiarę w sukces projektu i panowało poczucie, że nie wszystko idzie zgodnie z planem. Czasami również zaufanie niektórych z Was zostało nadszarpnięte, ale dzięki otwartemu dialogowi i Waszemu niezachwianemu zaangażowaniu, udało nam się wspólnie pokonać te trudności i doprowadzić grę do szczęśliwego zakończenia.
W końcu gra jest gigantyczna - zawiera nie mniej niż 39 misji, kilkanaście pomników, mnóstwo tekstu i kilkaset grafik 2D. Ta ogromna zawartość napełnia mnie dumą i w pewien sposób spełnia moje ambicje względem tego projektu. Jestem zachwycony, że mogę zaoferować Wam tak rozbudowaną produkcję, w której każdy znajdzie coś dla siebie.
Dziękuję za wszystkie Wasze opinie i konstruktywny feedback, szczególnie podczas testowania Builders of Egypt: Prolog. Dzięki Wam udało mi się poprawić mechaniki zarządzania miastem, wzmocnić warstwę ekonomiczną i wiernie odzwierciedlić religijne i polityczne realia starożytnego Egiptu. Długi proces rozwoju - choć nie trwał dłużej niż budowa Wielkiej Piramidy, czasami do tego zbliżał się - pozwolił mi dopracować każdy detal i ulepszać grę z każdą aktualizacją.
Jako samotny deweloper, włożyłem całe serce i duszę w ten projekt, ale bez Waszej wytrwałości, wsparcia i cierpliwości, droga do premiery byłaby znacznie trudniejsza. Teraz, wreszcie, możecie wkroczyć w piaski pustyni, zbudować własne imperium i cieszyć się unikalną atmosferą starożytnego świata.
Życzę Wam dużo satysfakcji i niezapomnianych przeżyć z Builders of Egypt. To dzięki Wam ta gra stała się rzeczywistością - jestem wdzięczny, że byliście ze mną przez cały ten czas i mam nadzieję, że pozostaniecie częścią tej wielkiej egipskiej przygody na długo. Życzę również każdemu deweloperowi tak zaangażowanej społeczności, ponieważ Wasza pasja i wsparcie sprawiają, że praca nad grą jest naprawdę wyjątkowa.
Z wdzięcznością,
Jacek,
Twórca Builders of Egypt