Wiedźmin 4 skorzysta z nowoczesnej technologii? CD Projekt RED otrzymał ogromną dotację
CD Projekt RED planuje usprawnić proces tworzenia takich gier jak Wiedźmin 4 i Cyberpunk 2. Firma otrzymała znaczące dofinansowanie.
Wiedźmin 4 przyniesie wiele zmian dla polskiego studia. Po jej oficjalnym ujawnieniu nie ulega wątpliwości, że gracze bardzo czekają na premierę, choć nadal pamiętają o kłopotach Cyberpunk 2077. Deweloperzy jednak zapewniają, że wyciągnęli wnioski z przeszłości i zdecydowanie zmienili system pracy poszczególnych zespołów oraz komunikację pomiędzy menedżerami. Struktury firmy się rozrastają, powstały nowe oddziały studia, bo w przygotowaniu jest kilka pozycji. To stawia przed deweloperami nowe wyzwania...
CD Projekt RED otrzymał ogromne wsparcie na realizację najnowszego projektu, który może okazać się szczególnie istotny w kontekście stworzenia Wiedźmina 4, kontynuacji Cyberpunka 2077 oraz innych gier. „Cinematic Experience – innowacyjny zestaw narzędzi automatyzujących proces tworzenia nieliniowych misji, scen i animacji dla otwartych światów w grach AAA” – bo o tej inicjatywie mowa – został zauważony przez Unię Europejską.
Cały projekt realizowany jest w ramach Priorytetu I Programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021-2027 i pochłonie ponad 39,913 mln złotych. Wkład Unii wynosi ponad 14,765 mln złotych.
Co kryje się pod nazwą inicjatywy? CD Projekt RED zamierza unowocześnić proces produkcyjny gier AAA, co umożliwi tworzenie kilku dużych tytułów jednocześnie. Jak podkreślają autorzy, „wyzwaniem jest tu warstwa technologiczna, dlatego celem CDPR jest stworzenie systemu/narzędzia, które będzie napędzać i rewolucjonizować proces tworzenia gier” - jednym z narzędzi będzie system opracowania wciągającej narracji, w tym zadań.
Należy jednak podkreślić, że moduł badawczo-rozwojowy nie tylko uwzględnia tego typu zakres prac – twórcy Wiedźmin i Cyberpunka planują także usprawnić szkielet animacji dla aktorów Motion Capture, przygotować narzędzie do podglądu i edycji opracowanych treści
Projekt zakłada opracowanie innowacyjnego systemu pozwalającego na zmianę sposobu tworzenia gier poprzez wdrożenie elastycznego procesu produkcyjnego umożliwiającego jednoczesne tworzenie produktów w ramach co najmniej dwóch projektów klasy AAA, RPG. Usprawnienie procesu tworzenia gier pozwoli na iteracyjny, systematyczny i intuicyjny proces kreowania wciągających przygód i scen, co umożliwi tworzenie bardziej realistycznych i atrakcyjnych obrazów. Bazując na solidnych fundamentach technologicznych, CDPR będzie rozwijać kompetencje w kierunku tworzenia więcej niż jednej gry AAA (Triple-A, czyli gier wysokobudżetowych) jednocześnie.
Wyzwaniem jest tu warstwa technologiczna, dlatego celem CDPR jest stworzenie systemu/narzędzia, które będzie napędzać i rewolucjonizować proces tworzenia gier. Narzędziem wspierającym jest m.in. system do tworzenia narracji, w tym zadań – możemy przeczytać w oficjalnym opisie.