CES 2025: NVIDIA RTX Kit ma dostarczyć przełomowe rozwiązania graficzne, w tym RT wspomagany przez AI

Technologie
747V
NVIDIA RTX KIT
Maciej Zabłocki | Wczoraj, 08:35

Podczas targów CES 2025 firma NVIDIA zaprezentowała nie tylko karty graficzne GeForce RTX 50, ale również przełomowy zestaw technologii RTX Kit. Nowy pakiet narzędzi opartych na renderingach neuralnych ma umożliwiać deweloperom gier osiągnięcie nowego poziomu realizmu graficznego. NVIDIA RTX Kit obejmuje szereg innowacji: od przyspieszenia ray-tracingu za pomocą AI, przez tworzenie hiperrealistycznych postaci, po przetwarzanie ogromnych ilości geometrii.

NVIDIA wprowadza technologię RTX Neural Shaders opartą na architekturze Blackwell. Neuralne shadery to małe sieci neuronowe, które są osadzane w programowalnych shaderach, zapewniając ulepszenia graficzne. Za pomocą SDK RTX Neural Shaders, twórcy mogą szkolić dane gry i kody shaderów na komputerach z akceleracją Tensor Cores. Proces ten polega na porównaniu wyników danych neuralnych z tradycyjnymi wynikami oraz ich optymalizacji w wielu cyklach.

Dalsza część tekstu pod wideo

RTX Neural Radiance cache

Główne zastosowania RTX Neural Shaders obejmują:

  • RTX Neural Texture Compression (NTC) – technologia pozwala kompresować tysiące tekstur w mniej niż minutę, zmniejszając zapotrzebowanie na VRAM nawet siedmiokrotnie bez utraty jakości. W demonstracji tekstury NTC zajmowały zaledwie 80 MB, podczas gdy tradycyjne tekstury wymagały 520 MB
  • RTX Neural Materials – kompresuje skomplikowane shadery offline, przyspieszając proces tworzenia materiałów nawet pięciokrotnie i umożliwiając implementację bardziej złożonych modeli w grach
  • RTX Neural Radiance Cache (NRC) – przewiduje dodatkowe odbicia światła, poprawiając jakość i wydajność oświetlenia pośredniego wielokrotnego odbicia

W ramach RTX Kit pojawi się również RTX Mega Geometry, które zadebiutuje w grze Alan Wake 2 w formie darmowej aktualizacji. Technologia pozwala na przetwarzanie do 100 razy większej liczby trójkątów dzięki przyspieszonemu budowaniu BVH (Bounding Volume Hierarchy). RTX Mega Geometry znajdzie zastosowanie w grach opartych na Unreal Engine 5 i jego systemie Nanite.

Moduł RTX Neural Faces przekształca bazowe modele twarzy z danymi pozycji 3D w realistyczne, dynamiczne oblicza generowane przez AI. Model jest trenowany na tysiącach obrazów danej twarzy przy różnych kątach, oświetleniu, emocjach i warunkach przesłaniania. RTX Neural Faces jest optymalizowany przy użyciu TensorRT, co umożliwia renderowanie twarzy w czasie rzeczywistym. Towarzyszy temu RTX Character Rendering SDK, wspierający renderowanie włosów i skóry. Nowa funkcja Linear-Swept Spheres (LSS) przyspiesza renderowanie włosów za pomocą prymitywów opartych na kulach zamiast trójkątów, co pozwala na lepsze odwzorowanie kształtów włosa i zmniejszenie zapotrzebowania na VRAM.

NVIDIA zapowiedziała także istotną aktualizację narzędzia Audio2Face, które odpowiada za synchronizację ruchu warg z dźwiękiem. W grze STALKER 2 to rozwiązanie nie wywarło najlepszego wrażenia, jednak nowa architektura oparta na modelu dyfuzji w czasie rzeczywistym zapewnia bardziej precyzyjne odwzorowanie emocji, synchronizację ust oraz naturalne reakcje pozawerbalne. Zobaczymy, jak wypadnie w praktyce.

Wsparcie Microsoftu i DirectX

Microsoft zapowiedział dodanie obsługi Cooperative Vectors do DirectX, co zwiększy wydajność układów GeForce RTX przy korzystaniu z neuralnych shaderów. Bryan Langley, kierownik ds. Silicon, Media & Graphics w Microsoft, podkreślił, że partnerstwo z NVIDIA zwiastuje przełom w technologii grafiki komputerowej na Windows.

Zarówno NVIDIA RTX Kit, jak i poszczególne SDK będą dostępne dla deweloperów jeszcze w tym miesiącu. Zobaczymy, czy szykuje się prawdziwa rewolucja w gamingu, która pozwoli twórcóm gier na realizację śmiałych wizji i jeszcze bardziej realistycznych światów. Na papierze brzmi to wszystko fantastycznie. 

Źródło: WCCFTech

Komentarze (11)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper