Call of Duty: Black Ops Cold War kosztowało 700 mln dolarów! Znamy koszty gier i liczbę sprzedanych kopii
Activision ujawniło interesujące informacje na temat gier z serii Call of Duty. Stworzenie Call of Duty: Black Ops Cold War kosztowało kosmiczną kwotę.
Gry to nie zabawa, a wielki biznes, który pochłania sporo czasu, za to może wygenerować setki milionów dolarów zysku, choć w początkowej fazie potrzebne są wielomilionowe inwestycje. Najlepszym potwierdzeniem tych słów jest stan serii Call of Duty.
Stephen Totilo w serwisie Game File nagłaśnia konkrety dotyczące budżetów oraz sprzedanych kopii trzech gier z serii Call of Duty – Black Ops 3, Modern Warfare oraz Black Ops Cold War. Nie jest żadną tajemnicą, że najwięksi producenci i studia deweloperskie niechętnie dzielą się tego typu informacjami – szczególnie biorąc pod uwagę, ile tak naprawdę potrzeba, by zrealizować wielki projekt.
Gry z serii Call of Duty kosztowały od 450 do 700 mln dolarów, ale musimy wziąć pod uwagę, że są to koszty starszych odsłon. Najprawdopodobniej zeszłoroczne Call of Duty: Black Ops 6, które powstawało przez dodatkowy rok, potrzebowało jeszcze większych nakładów finansowych.
Black Ops III (2015): „Treyarch tworzył grę przez trzy lata z kreatywnym zespołem składającym się z setek osób i zainwestował ponad 450 milionów dolarów w koszty rozwoju w całym cyklu życia gry”. Gra sprzedała się w 43 milionach egzemplarzy.
Modern Warfare (2019): „Infinity Ward opracowywało grę przez kilka lat i wydało ponad 640 milionów dolarów na koszty rozwoju w całym cyklu życia gry”. Produkcja osiągnęła 41 milionów sprzedanych sztuk.
Black Ops Cold War (2020): „Treyarch i Raven Software potrzebowały lat, aby stworzyć grę z zespołem setek twórców. Ostatecznie wydali ponad 700 milionów dolarów na koszty rozwoju w całym cyklu życia gry”. Gracze kupili 30 milionów kopii.
Patrick Kelly, obecny szef działu kreatywnego w Activision odpowiedzialny za serię Call of Duty, przedstawił powyższe szczegóły w dokumentach sądowych, które firma okazała w odpowiedzi na zarzuty dotyczące odpowiedzialności za majową strzelaninę w szkole znajdującej się Uvalde, w stanie Teksas.
Stephen Totilo potwierdza, że są to „najwyższe koszty rozwoju, jakie kiedykolwiek podała duża firma produkująca gry wideo”. Dla porównania, The Last of Us Part II kosztowało około 220 mln dolarów.