GTA 3 na Dreamcasta? Były deweloper ujawnia agresywne praktyki Sony z czasów PS2

Gry
2325V
Dreamcast
Łukasz Musialik | 06.01, 18:44

Niedawna fanowska konwersja GTA 3 na konsolę Dreamcast przypomniała o kontrowersyjnych praktykach biznesowych Sony z początku lat 2000.

Jeden z ówczesnych deweloperów ujawnił, że firma odmawiała dostępu do devkitów PS2, które tworzyły gry na konsolę SEGI.

Dalsza część tekstu pod wideo

"Musieliśmy porzucić naszą grę na Dreamcasta, by w ogóle otrzymać zestaw deweloperski PlayStation 2" - napisał anonimowy twórca. Jego słowa potwierdził znany branżowy informator Nick Baker, który w swoim podcaście wielokrotnie poruszał temat agresywnych działań Sony z tamtego okresu.d

Według Bakera, praktyki te nie ograniczały się tylko do deweloperów, ale dotykały również sprzedawców detalicznych. Temat powrócił niedawno za sprawą Phila Spencera z Microsoftu, który określił PlayStation jako "wrogiego i agresywnego" konkurenta w kwestii ekskluzywnych tytułów. 

Choć strategia Sony wobec konkurencji była powszechnie znana, to właśnie ona w znacznym stopniu przyczyniła się do sukcesu marki PlayStation. Jak twierdzi Baker, agresywność Sony może nie dorównywała szczytowym praktykom Nintendo, ale wciąż budziła kontrowersje w branży.

Źródło: X

Komentarze (88)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper