Nadchodzi lepszy Bioshock? Judas może być prawdziwym hitem

Gry
3579V
Judas
Mateusz Kucharski | 03.01, 13:49

To może być kolejna świetna gra. Judas, od twórcy Bioshocka, zapowiada się doskonale. Ken Levine zdradził kolejne intrygujące informacje.

Ken Levine znany jest graczom jako projektant System Shock 2 i, przede wszystkim, ojciec serii Bioshock - marki, która uznawana jest za jedną z kultowych. Bioshock Infinite wydano w 2013 roku, a jego kolejne dzieło zostało przedstawione dopiero w grudniu 2022. Levine założył studio Ghost Story Games, które zajęło się stworzeniem Judas, pierwszoosobowej strzelanki nastawionej na fabułę.

Dalsza część tekstu pod wideo

Udostępniono wówczas pierwszy zwiastun, a kolejny materiał pojawił się dopiero na State of Play w styczniu 2024 roku. Oprócz tego Ken Levine udzielił kilku obszernych wywiadów, ale wiele szczegółów na temat gry pozostawało tajemnicą. Twórca niedawno rozmawiał z GamesIndustry.biz, gdzie opowiedział o Judas nieco więcej.

Choć gra pod wieloma względami przypomina Bioshocka, to będzie się od niego znacząco różnić.

BioShock i BioShock Infinite, jeśli spojrzeć na te gry z punktu widzenia rozwoju, mają w zasadzie korytarzową rozgrywkę. To Bardzo, bardzo długi korytarz z kilkoma punktami, które sprawiają, że pojawiają się konkretne elementy fabularne. Judas jest stworzone w bardzo, bardzo odmienny sposób, co sprawia, że o wiele bardziej odzwierciedla sprawczość graczy, ale także jest o wiele, wiele trudniej stworzyć coś takiego.

Ghost Story Games poświęca bardzo dużo czasu, aby stworzyć świat, który reaguje na działania gracza. Judas ma zawierać wiele różnych interakcji.

Podejście, które przyjmujemy w Judas, opiera się w dużej mierze na rozpoznawaniu działań gracza i reakcji na te działania. Chodzi np. o obserwowanie przez postacie długiej serii działań gracza i komentowanie ich. Na przykład: „Hej, zrobiłeś to, potem tamto, a następnie coś innego, i to było interesujące, bo to spowodowało tamto”. Robimy teraz właśnie takie rzeczy. Chodzi o obserwowanie graczy i pisanie dialogów, które mogłyby reagować na różne rodzaje sytuacji. To ogromna ilość pracy, ponieważ trzeba pomyśleć o wszystkich rzeczach, które gracz może zrobić, a potem napisać odpowiedzi różnych postaci na te działania w sposób, który wydaje się naturalny.

Jednym z powodów, dla których Judas zajmuje tyle czasu, jest próba zrozumienia, jak sprawić, by gra była znacznie bardziej responsywna na decyzje gracza.

Dokładna data premiery gry nie jest znana. Z ostatnich informacji wynika, że Judas może ukazać się w pierwszej połowie 2025 roku.

Źródło: gamesindustry.biz

Komentarze (65)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper