PS5 Pro zapewnia podwaliny pod PS6. Sony ogłasza wielką współpracę z AMD i pokazuje technologię

Gry
8043V
PS6
Iza Łęcka | 19.12.2024, 07:01

Mark Cerny dość niespodziewanie opublikował na blogu PlayStation rozbudowany materiał dotyczący PS5 Pro. Sony potwierdza wielką współpracę z AMD.

Czytając artykuł i wgłębiając się w szczegóły, można odnieść wrażenie, że miał on zostać opublikowany na kilka dni przed premierą PS5 Pro, lecz pracownicy PlayStation zapomnieli kliknąć „opublikuj”.

Dalsza część tekstu pod wideo

Główny inżynier PS5 Pro, PS5, PS4 Pro i PS4 zagłębił się w możliwościach PlayStation 5 Pro, podkreślając czym tak naprawdę jest „zaawansowany ray tracing” oraz zwracając uwagę na różnice między FLOPS i TOPS. Istotnym elementem związanym z ulepszonym modelem konsoli Sony jest oczywiście technologia PSSR – skalowanie oparte na sztucznej inteligencji, które jest jedną z wizytówek sprzętu.

Mark Cerny na łamach bloga PlayStation potwierdził intrygującą wiadomość – Sony nawiązało bliską współpracę z AMD, by „przesuwać granice gamingu”. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyż według ostatnich raportów to właśnie AMD wygrało przetarg i dostarczy komponenty do PlayStation 6, ale technologia wykorzystana w PlayStation 5 Pro ma napędzać sprzęt.

Pod koniec prezentacji zrobiłem również coś, czego zwykle nie robimy w SIE - poruszyłem temat tego, w jaki sposób nasze doświadczenia z PS5 Pro będą napędzać nasze przyszłe ambicje w naszym niekończącym się dążeniu do przekraczania granic rozgrywki. AMD jest fantastycznym partnerem SIE od wielu lat i mam zaszczyt ogłosić, że rozpoczęliśmy głębszą współpracę, koncentrując się na technologii opartej na uczeniu maszynowym w grafice i rozgrywce. Zarówno AMD, jak i SIE mają wiele wspólnych celów związanych z rozwojem medium gier wideo.

Na zakończenie pokazu przedstawiciel PlayStation zdradził, co może osiągnąć następna konsola PlayStation i jak współpraca z AMD pozwoli na wspólne zrealizowanie wizji – Mark Cerny wspomina o projekcie „Amethyst”.

Istotnym aspektem PlayStation 6 najprawdopodobniej może być PlayStation Spectral Super Resolution. Aktualnie uczenie maszynowe wykorzystuje pełny potencjał PlayStation 5 Pro, jednakże Japończycy widzą w rozwiązaniu możliwości rozwoju. Główny inżynier PlayStation stwierdził, że to właśnie PS5 Pro pozwoliło zrozumieć, do czego zdolna jest obecna architektura i co może znaleźć się w kolejnych sprzętach.

Tak, oficjalne i potwierdzone, PlayStation 6 będzie wykorzystywać technologie AMD!

Należy przy tym zwrócić uwagę, że projekt Amethyst nie będzie jedynie związany z konsolami PlayStation. Firma chce wykorzystywać technologię do „wielu urządzeń”, więc możemy spodziewać się, że ze współpracy skorzystają także branże PC czy też cloud gaming.

Źródło: Blog PlayStation

Komentarze (236)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper