Intel XeSS2 oferuje nowe możliwości upscalingu i generowania klatek
Intel przygotowuje się do kolejnej "rewolucji" w technologiach upscalingu. W sieci pojawiły się pliki DLL związane z nowymi funkcjami Intel XeSS2, które wprowadzają generowanie klatek oraz tryb niskiego opóźnienia. Użytkownicy Nexus Mods jako pierwsi udostępnili te pliki, które mogą posłużyć jako zapowiedź nadchodzących funkcji.
Intel oficjalnie zapowiedział technologię XeSS2 przy okazji ujawnienia nowych kart graficznych Battlemage "Xe2". Technologia ma stanowić poważną konkurencję dla DLSS 3 od NVIDIA oraz FSR 3 od AMD, oferując użytkownikom bardziej zaawansowane rozwiązania, takie jak generowanie klatek (Frame Generation) i tryb niskiego opóźnienia (Low Latency).
Choć od zapowiedzi minęło sporo czasu, pliki znalezione w Nexus Mods potwierdzają, że Intel intensywnie pracuje nad wsparciem dla XeSS2. Według dostępnych informacji, technologia powinna być kompatybilna z kartami graficznymi Intel Arc, a pierwsze wsparcie zostało zapowiedziane dla dziesięciu tytułów. Zyskają między innymi Dying Light 2, Marvel Rivals, Assassin's Creed Shadows czy Robocop.
Intel obiecuje, że nowa technologia przyniesie znaczne korzyści dla graczy. W trybie Ultra Performance, XeSS2 ma zapewniać prawie czterokrotny wzrost wydajności w grach działających w rozdzielczości 1440p Ultra na kartach takich jak ARC B580. Dodatkowo, funkcje Xe-LL (Low Latency) i Xe-FG (Frame Generation) mają znacząco poprawić płynność i responsywność rozgrywki.
Choć Intel oficjalnie nie ogłosił jeszcze daty premiery, wszystko wskazuje na to, że XeSS2 zadebiutuje w ciągu najbliższych miesięcy. Oczekuje się, że technologia trafi do użytkowników najpóźniej w pierwszym kwartale 2025 roku. Pozostaje czekać na więcej szczegółów i oficjalne wsparcie, ale już teraz XeSS2 zapowiada się jako ciekawa alternatywa dla dominujących obecnie rozwiązań.