Electronic Arts ułatwia życie deweloperom. Firma dzieli się innowacyjnymi patentami
Electronic Arts poszerzyło swoją inicjatywę patentową. Deweloperzy mogą bez problemu z pomysłów, które ułatwią granie w gry innym.
W 2021 roku EA uruchomiło bibliotekę bezpłatnych narzędzi służących do poszerzenia opcji dostępności dla graczy. Dzięki temu inni deweloperzy mogą używać patentów bez ryzyka, że po skorzystaniu z nich zostaną pozwani lub poproszeni o uiszczenie opłaty
Do niedawna deklaracja patentowa obejmowała ona 15 technologii, teraz liczba wynosi 38. Do dyspozycji twórców zostały oddane:
- Inteligentne spersonalizowane rozpoznawanie mowy – System rozpoznawania mowy, który poprawia dokładność i wydajność rozpoznawania mowy poprzez wykorzystanie osobistych mapowań fonemów dla każdego użytkownika, aby lepiej zrozumieć akcent i inne odmiany wymowy, takie jak te wynikające z zaburzeń mowy.
- Generowanie ekspresyjnego dźwięku mowy z danych tekstowych – System, który generuje ekspresyjny dźwięk mowy na podstawie danych tekstowych i zapewnia większą kontrolę i personalizację generowanej mowy w oparciu o pożądany styl mówienia i atrybuty mówcy.
- Generowanie mowy głosem gracza gry wideo – System, który może generować mowę w głosie gracza, dla jego awatara, w oparciu o minimalną ilość przykładowych danych mowy w porównaniu z istniejącymi technikami.
- Postarzenie głosu za pomocą uczenia maszynowego – System, który może postarzyć oryginalny głos wejściowy do pożądanego wieku docelowego bez konieczności pobierania dodatkowych próbek głosu".
- Zmiana stylu muzycznego opartego na emocjach za pomocą głębokiego uczenia – System, który wyczuwa emocje gracza podczas grania w grę wideo i dostraja ścieżkę dźwiękową w tle, aby jak najlepiej pasowała do tych emocji.
- Dynamiczne wybieranie funkcji mowy na urządzeniach klienta – System, który automatycznie wykrywa i włącza technologie rozpoznawania mowy dostępne w urządzeniach do gier.
Oprócz tego EA udostępniło wtyczkę do silnika Unreal Engine 5, IRIS na zasadzie open source. Służy ona do analizy światłoczułości, co oznacza, że dzięki niej deweloperzy będą mogli identyfikować ramki, które mogą potencjalnie wpływać na graczy cierpieć na nadwrażliwość na światło i wprowadzać odpowiednie zmiany.