PlayStation chce kolejnej rewolucji w grach? Firma pracuje nad obiecującą technologią

Gry
1936V
PS5 i PlayStation 5 - 2 DualSense i TV
Iza Łęcka | 04.12.2024, 13:37

Inżynierowie PlayStation mogą otrzymać jeszcze większy wgląd w reakcje graczy. Najnowsze patenty rozbudzają wyobraźnię.

Sony jest jednym z branżowych przedsiębiorstw, które niewątpliwie dąży do poprawy doświadczenia klientów – również w zakresie gier wideo. Japończycy pracują nad różnego rodzaju ulepszeniami – jak chociażby technologia PlayStation Spectral Super Resolution w PS5 Pro – czy kreują nowe rozwiązania dotyczące rozgrywki. Najnowszy patent intryguje.

Dalsza część tekstu pod wideo

Najnowsze cztery patenty Sony koncentrują się na technologii czujników biometrycznych, które w grach PlayStation mogłyby odczytywać tętno graczy i tym samym dostosowywać szereg aspektów produkcji do ich reakcji.

Wśród istotnych elementów inżynierowie wspominają o dostosowaniu poziomu trudności produkcji, zachowaniu postaci niezależnych czy nagrywaniu fragmentów rozgrywki. Jeżeli użytkownik naprawdę mocno ekscytowałby się podczas danych scen, konsola byłaby w stanie nagrać jego gameplay – od momentu, w którym tętno mocno wzrosło, aż do chwili, gdy zmaleje, a gracz się uspokoi.

Na przykład, poziom trudności w celowaniu może być zwiększony w odpowiedzi na niższe tętno lub zmniejszony w odpowiedzi na wyższe tętno.

Technologia mogłaby być wykorzystana w smartwatchach, telefonach, a także kontrolerach. Jednocześnie w opisie patentów uwzględniono podział użytkowników według wysokości tętna – szybkość uderzeń serca powyżej 100 na minutę klasyfikowałaby osoby do kategorii „podekscytowanych”.

Czy Sony wykorzysta opisane patenty? Nie wiadomo. Przeszłość dobitnie pokazała, że część zabezpieczonych przez firmę pomysłów doczekało się rozwoju – jak chociażby opcje pomocy w problematycznych etapach gier – natomiast niektóre zostały schowane głęboko do szuflady.

Źródło: TheGamePost

Komentarze (38)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper