Gra z PS4 powstawała przez 12 lat i zaliczyła trzy restarty. Twórca NiOh mówi o przyczynie

Gry
838V
NiOh
Mateusz Kucharski | 02.12.2024, 14:27

NiOh to jedna z perełek na PlayStation 4. Yoichi Erikawa zdradził, dlaczego gra powstawała przez aż 12 lat.

NiOh po raz pierwszy ukazało się na rynku jako ekskluzywna gra na konsolę PlayStation 4. Dzieło od Team Ninja zostało bardzo ciepło przyjęte przez recenzentów i graczy, a sprzedaż była na tyle zadowalająca, że zdecydowano się na stworzenie drugiej odsłony. Nie od dziś wiadomo, że NiOh 1 powstawało przez 12 lat, lecz teraz twórca gry i jednocześnie szef Koei Tecmo postanowił opowiedzieć o tym nieco więcej.

Dalsza część tekstu pod wideo

Yoichi Erikawa przyznał, że to właśnie przez niego gra została trzykrotnie zresetowana. Na początku NiOh miało być tradycyjną produkcją RPG od Koei, następnie projekt został przekazany firmie Omega Force, która zmieniła go w RPG akcji, lecz za ostateczny stan tytułu odpowiada Team Ninja. 

Erikawa stwierdził, że NiOh miało być spełnieniem jego wizji, dlatego rozwój gry trwał przez 12 lat. Wspomniał też, że gdyby był kimkolwiek innym, to już dawno straciłby pracę.

Rozwój trwał 12 lat. Gdyby robił to ktoś pracujący pod moim kierownictwem, zostałby zwolniony. Po trzykrotnym remake'u wydaliśmy dobrą grę. Nioh powstało po fuzji Koei i Tecmo. Połączyło to mocne strony obu firm. Jak wiadomo, mocną stroną Koei były gry historyczne, podczas gdy Tecmo przodowało w grach akcji.

Ponadto Yoichi Erikawa do dziś ma odpowiadać ze weryfikację projektów stworzonych przez Koei Tecmo. Jeżeli gra nie zapewnia "nowej wartości rozrywkowej", to twórcy proszeni są o wprowadzenie stosownych poprawek. NiOh ma być, zdaniem Erikawy, "klasycznym przykładem" tej tendencji. Z najnowszych danych wynika, że obie części sprzedały się w ponad 7 milionach kopii.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Nioh.

Źródło: VGC

Komentarze (16)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper