HIT PlayStation wygenerował miliardy. Wysoki budżet nie był problemem
Insomniac Games przyzwyczaiło graczy do tworzenia wielkich hitów dla PlayStation, ale dotychczas nie wiedzieliśmy, jak duże pieniądze wygenerowała jedna z ekskluzywnych produkcji studia.
Insomniac Games zostało w 2019 roku przejęte przez Sony Interactive Entertainment i szybko okazało się, że to jedna z najlepszych inwestycji Japończyków ostatnich lat. Studio rok wcześnie dostarczyło Spider-Mana, a następnie wyłącznie dla PS4, PS5 i PC deweloperzy stworzyli Spider-Man: Miles Morales, Spider-Man Remastered, Ratchet & Clank: Rift Apart oraz Spider-Man 2. Obecnie zespół pracuje nad Wolverine'em.
Sony dotychczas nie dzieliło się wszelkimi wynikami wygenerowanymi przez Spider-Mana 2. Oczywiście, w lutym dowiedzieliśmy się, że 10 milionów graczy zdecydowało się kupić przygodę Pająków, tymczasem były globalny manager do spraw marketingu PlayStation ujawnił jeszcze bardziej interesujące szczegóły.
Jak wskazał specjalista, Spider-Man osiągnął 971% wzrost sprzedaży w pierwszym roku jego działalności, sprzedając ponad 20 milionów sztuk na całym świecie i generując 3,8 miliarda dolarów przychodu.
Ostatecznie cała seria Spider-Man od Insomniac Games uzyskała ponad 50 mln sprzedanych egzemplarzy (do 14 lutego 2024 roku), co tylko pokazuje, jak wielkim sukcesem dla Sony było przejęcie Insomniac Games.
Budżet na poziomie 300 mln dolarów dla Spider-Mana 2 nie był zbyt dużą przeszkodą, a raczej sporą inwestycją, bo cała seria wygenerowała dla PlayStation miliardy dolarów.
Zakończenie Spider-Mana 2 wydaje się bardzo jednoznaczne i choć nie doczekamy się wcześniej opracowywanych dodatków, to w pewnym momencie powinniśmy zagrać w Spider-Mana 3. Twórcy rozwijali także solową historię Venoma, lecz nie wiadomo, czy przygoda ma szansę trafić na rynek.