PS5 Pro to odpowiedź na potrzeby graczy? PSSR pod lupą ekspertów
Digital Foundry przyjrzało się technologii PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) w PS5 Pro, analizując jej wydajność w grach i oceniając obecne jej możliwości. Rezultaty są mieszane, a efekty zależą od gry.
W takich tytułach jak Horizon Forbidden West czy The Last of Us Part 1 i 2 Remastered, PSSR działa bardzo dobrze, oferując jakość obrazu porównywalną z natywnym 4K. Niestety, problemy pojawiają się w grach takich jak Star Wars Jedi: Survivor czy Silent Hill 2, gdzie implementacja PSSR powoduje zauważalne niedoskonałości, w tym artefakty i problemy z płynnością.
DF Direct Weekly #190 is out, charting the strengths and weaknesses of PSSR, a look at Silent Hill 2's PS5 Pro fix, the STALKER 2 release, Assassin's Creed Syndicate at 60fps and much, much more: https://t.co/ZpRvVhRp7P pic.twitter.com/gXLaHeSwgz
— Digital Foundry (@digitalfoundry) November 25, 2024
Oliver Mackenzie z Digital Foundry zauważył, że technologia Sony wymaga jeszcze dopracowania, podobnie jak ma to miejsce w przypadku DLSS od NVIDII, które wciąż jest znacznie bardziej “elastyczne” i zaawansowane. Szczególnie zaskakuje przypadek Call of Duty: Black Ops 6, gdzie z PSSR na PS5 Pro działa gorzej niż standardowa wersja gry na podstawowym PS5. Strzelanka doświadcza widocznych spadków jakości obrazu i wydajności w 60 FPS-ach.
Mimo, że PSSR radzi sobie w takich grach jak Horizon Forbidden West czy Stellar Blade, przypadki takie jak Black Ops 6 pokazują, że młoda technologia od Sony wymaga pewnych szlifów, w tym dalszych usprawnień, aby zapewnić jednakowe wyniki we wszystkich grach, szczególnie na konsoli o tak reklamowanym potencjale - PS5 Pro.