Konsole są za słabe? Twórcy mają problem z zapewnieniem "akceptowalnej jakości" na PS5 i XSX|S
Twórcy nie są w stanie podać daty premiery swojej gry na konsolach, ponieważ od miesięcy walczą z optymalizacją. Powodem opóźnień mają być ograniczenia sprzętowe.
PlayStation 5 i Xbox Series X|S to urządzenia, które mają na karku już ponad 4 lata. Przez ten czas specyfikacja zdążyła się nieco zestarzeć, przez co w niektórych grach wydajność i grafika prezentują się gorzej, niż moglibyśmy się tego spodziewać. Jest to też często wina słabej optymalizacji, którą twórcy starają się poprawić w kolejnych aktualizacjach.
Cities: Skylines 2 jest dostępne na PC od października 2023, ale wersja konsolowa w dalszym ciągu nie zadebiutowała. Najpierw data premiery została zmieniona, a później zdecydowano się na całkowite zlikwidowanie terminu. Od miesięcy nie wiemy, kiedy spodziewać się udostępnienia gry na PS5 i XSX|S.
Twórcy zamieścili wczoraj wpis na Steam, w którym szczegółowo opisali sytuację na konsolach. Z wiadomości wynika, że niedogodności nie zostały jeszcze rozwiązane. Data premiery pozostaje nieznana, ale to nie koniec. Studio poinformowało, iż występują problemy zarówno z CPU, jak i z GPU. W momencie gdy podejmowana jest konkretna akcja, płynność gry spada lub następuje przeciążenie pamięci. Colossal Order twierdzi, że "kwestie te są szczególnie problematyczne ze względu na ograniczenia sprzętowe konsol".
"Sukces" osiągnięto dopiero po znacznym obniżeniu jakości grafiki, ale dla studia jest to zbyt duży koszt. Możemy jedynie domyślać się, na jakie cięcia zdecydowali się twórcy, aby gra działała.
W tym momencie udało nam się doprowadzić grę do stabilnego i grywalnego stanu poprzez znaczne obniżenie jakości grafiki. Jest to jednak poziom, w którym staje się to kompromisem, na który nie chcemy iść. Gdy osiągniemy akceptowalny poziom, konieczne będą dalsze optymalizacje zarówno pod kątem symulacji, jak i wykorzystania pamięci, zanim będziemy gotowi do udostępnienia wersji konsolowej.
Dopóki problemy nie zostaną rozwiązane, nie możemy podać przybliżonej daty premiery. Wydanie konsolowe pozostaje dla nas najwyższym priorytetem, badamy wiele rozwiązań z aktywnie zaangażowanymi ekspertami i ciężko pracujemy, aby dostarczyć konsolową wersję Cities: Skylines II.
Cities Skylines 2 nie wydaje się być najbardziej zaawansowaną grą na konsolach, więc moc urządzeń z pewnością nie jest jedynym problemem. Warto przypomnieć, że gracze skarżyli się na słabą optymalizację także na PC.