Sony zmieni zasady gry? Firma zgłosiła patent, który może wynieść granie na padzie na nowy poziom
Mimo że dziś oczy wszystkich fanów "niebieskiego obozu" są zwrócone w stronę premiery PlayStation 5 Pro, Sony nie próżnuje i ma już kolejne pomysły, które mogą w przyszłości zmienić doświadczenie graczy.
Niedawno dowiedzieliśmy się, że włodarze Sony Interactive Entertainment są zwolennikami długoletniej strategii i nawet przygotowanie PlayStation 5 Pro było pomysłem, który pojawił się w głowach decydentów na długo przed debiutem podstawowej konsoli dziewiątej generacji od Sony. Potwierdza to również to, że co jakiś czas firma zgłasza nowe patenty, które mogą zostać wykorzystane w przyszłości i przerodzić się w nowe technologie lub urządzenia.
Sony zgłosiło dziś kolejny patent, który może wydać się znajomy części graczy. Otóż firma zamierza rozwinąć obecny aktualnie w grach retro wchodzących w skład PlayStation Plus Premium system przewijania rozgrywki i opracować funkcję, która pozwoli manipulować grą za pomocą nowego przycisku na kontrolerze.
Użytkownik może przejść do trybu przewijania gry na żywo za pomocą jednego lub więcej wejść kontrolera, aby wyświetlić ostatnią rozgrywkę (np. przewijanie do tyłu, przewijanie do przodu, granie itp.), a następnie powrócić do rozgrywki.
Dzięki takiemu przyciskowi gracze mogliby cofnąć się do dowolnego momentu w grze, aczkolwiek tylko podczas trwającej w danym momencie sesji.
Dostęp do ostatniej rozgrywki, gdy gracz gra w grę wideo, jest trudny i wymaga zhakowania istniejącej usługi w celu wyświetlenia interesującej go części gry. Na przykład, gracz może być zmuszony do poinstruowania systemu gry, aby utworzył plik zawierający fragmenty rozgrywki w celu udostępnienia go innym graczom. Gracz może być zmuszony do wyjścia z gry w celu utworzenia pliku udostępniania. Po zakończeniu udostępniania pliku gracz może uzyskać dostęp do interesującej go części gry w celu obejrzenia.
Projektanci mają jednak świadomość. że użytkownicy mogą chcieć wracać do konkretnych sekwencji, np. z chęci przeżycia pewnych wydarzeń raz jeszcze. Z tego powodu w zgłoszonym patencie znajduje się również informacja o tworzeniu zakładek, które pozwalałyby na powrót do konkretnych fragmentów lub etapów.
Podczas rozgrywki na żywo gracz może chcieć przejrzeć ostatnio rozegrane fragmenty gry. Na przykład, gracz mógł otrzymać kilka ważnych informacji do wykonania zadania, na przykład, gdy postać niezależna (NPC) podaje szczegóły dotyczące przechwytywania przedmiotu (np. broni) wraz z dodatkowymi instrukcjami, jak przynieść ten przedmiot do określonej lokalizacji. W pewnym momencie gry na żywo gracz może zapomnieć część lub całość informacji i może chcieć wrócić do swojej ostatniej rozgrywki. Może się to zdarzyć, gdy gracz zdecyduje się wykonać zadanie później i zapomni o pewnych szczegółach zadania, gdy ostatecznie spróbuje ukończyć zadanie. Ponadto gracz może być w trakcie wykonywania zadania, ale mógł zapomnieć, jaki jest następny krok w zadaniu, lub może nie wiedzieć, jak wykonać bieżący krok w zadaniu. Na przykład, gracz może zapomnieć, jak dotrzeć lub wrócić do określonej lokacji, na przykład, gdy gracz zostanie poproszony o powrót do pierwotnej lokalizacji, w której NPC dostarczył zadanie, aby udowodnić, że zadanie zostało ukończone).