Sony z kolejnym patentem. Firma chce umilić życie graczom i polepszyć jakość wibracji w kontrolerze

Technologie
1144V
PS5 i PlayStation 5 - 2 DualSense i TV
Grzegorz Cyga | 13.08.2024, 20:45

Chociaż DualSense jest imponującym kontrolerem, Sony nie zaprzestaje prac nad ulepszaniem swoich padów. 

Sony pracuje nad technologią, który może wpłynąć na doświadczanie wibracji, wbudowane w kontrolery PlayStation.

Dalsza część tekstu pod wideo

Tym razem firma zgłosiła patent na kontroler z ruchomymi uchwytami. Ma on poprawić jakość wibracji, gdyż zdaniem producenta natężenie drgań przenoszonych na dłoń użytkownika zmniejsza się w zależności od sposobu trzymania uchwytu. Do wizualizacji wykorzystano pad od PlayStation 4.

Sony - patent na kontroler z ruchomymi uchwytami

Rozwiązaniem problemu ma być grip zawierający powierzchnie boczne, z którymi styka się dłoń użytkownika podczas trzymania, oraz co najmniej jeden element operacyjny skonfigurowany do obsługi przez użytkownika palcami. Jednym słowem, technologia ma sprawić, że będziemy odczuwać wibracje niezależnie od ułożenia dłoni. Dzięki nowej budowie trzymanie mocno pada, nie byłoby już konieczne do uzyskania najlepszych doświadczeń płynących z wibracji. 

Rękojeść składa się z korpusu głównego, ruchomej części chwytu stanowiącej część bocznych powierzchni chwytu oraz silnika wibracyjnego przymocowanego do ruchomej części uchwytu. Względna pozycja między ruchomą częścią uchwytu a głównym korpusem uchwytu jest zmienna.

Co ciekawe, ruchome uchwyty nie musiałyby być obecne w specjalnie opracowanym kontrolerze, ale też mogłyby być elementami, które można by dodawać do już istniejących urządzeń. Dlatego jeden z obrazków przedstawia doczepianie gripów do PlayStation Move.

SONY INPUT DEVICE WITH VARIABLE GRIP

Patent został zgłoszony 21 września 2021 r. i od tamtego czasu otrzymał kilka wersji. Najnowsza iteracja została opublikowana 31 lipca 2024 roku. Oczywiście nie daje to gwarancji, że wejdzie on w życie. Aczkolwiek w ostatnich latach można zauważyć, że Sony chętnie eksperymentuje ze swoimi kontrolerami, czego najlepszym przykładem są, chociażby przystawki z tylnymi przyciskami DualShock 4 Back Button Attachment czy wzbogacony o takie nasadki pad DualSense Edge.

Dlatego projekt na kontroler, który ulepszałby odczuwanie wibracji i polepszał komfort korzystania przez dłuższy czas, brzmi jak coś, co mogłoby się w przyszłości ukazać i zainteresować niejednego gracza.

Źródło: Exputer

Komentarze (48)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper