Ubisoft w rozpaczy. Twórca serii Mario + Rabbids odszedł po 25 latach pracy
Nad serią Mario+Rabbids zebrały się czarne chmury. Davide Soliani opuścił Ubisoft Milan
Mario + Rabbids to marka, w której kultowi bohaterzy łączą siły, by ocalić świat przed Kórlikami. Pierwsza część Kingdom Battle została tak ciepło przyjęta, że doczekała się drugiej odsłony zatytułowanej Sparks of Hope. Niestety, jeśli trzecia odsłona powstanie, to za jej stworzenie nie będzie już odpowiadał Davide Soliani.
Twórca gier z ikonicznymi postaciami Nintendo i Ubisoftu zdecydował się opuścić studio, w którym spędził 25 lat. Deweloper odszedł z Ubisoft Milan, lecz wygląda na to, że nie pozostanie długo bezczynny.
Po 25 latach, z których 11 spędziłem wspaniale pracując z Nintendo nad Mario + Rabbids wraz z naszą niesamowitą społecznością graczy. Zdecydowałem się opuścić Ubisoft, aby rozpocząć nową przygodę. Nie mogę teraz powiedzieć nic więcej. Wielkie dzięki za wszystko, naprawdę.
Hi all folks. After 25 years, 11 of which beautifully spent working with Nintendo on Mario+Rabbids along the company of our incredible community of players, I have decided to leave Ubisoft to embark on a new adventure. I can't say more now. Thanks a lot for everything, truly 🙏❤️ pic.twitter.com/nafgBC2bu8
— Davide Soliani (@DavideSoliani) July 24, 2024
Informację o rozstaniu potwierdziło również samo studio i ujawniło, że strony rozstały się w przyjacielskich stosunkach.
Nie jest łatwo to napisać. To trudniejsze niż wielu bossów, z którymi wspólnie walczyliśmy, i tym razem nie ma żadnej osłony ani Iskry, która by nam pomogła! Po ponad 20 latach Davide Soliani i Ubisoft Milan rozstają się jako przyjaciele.
Davide i Ubisoft Milan nadal mają to samo zadanie – aby gracze dobrze się bawili, krzyczeli z zachwytu i marzyli – ale teraz pójdziemy inną ścieżką. Przed łzami na E3 2017, zapowiedzią Mario + Rabbids Kingdom Battle i szalonym pomysłem, która powołał do życia grę, która zmieniła wszystko dla nas, to historia młodego Davida, który po zobaczeniu małego dziecka bawiącego się Game Boyem w metrze w Mediolanie wybrał swoją nową misję życiową: niesienie radości i zabawy ludziom poprzez gry wideo. Ta misja przeprowadziła jego i nasz zespół przez wiele projektów i ostatecznie umożliwiła niemożliwe: serię gier i dodatków DLC z najbardziej kultowymi postaciami wszechczasów. Życzymy Davide'owi wszystkiego najlepszego i nie możemy się doczekać, aby móc zagrać w jego przyszłe przedsięwzięcia.
Mamy nadzieję, że spodoba mu się to, nad czym będziemy pracować w przyszłości, ponieważ na pewno będziemy pamiętać o jego najlepszym nauczaniu: zaskakiwać graczy nieoczekiwanymi doświadczeniami! „Nie płacz, człowieku Ubisoftu!” Dużo żartowaliśmy z Davidem na temat tego mema, ale teraz nadszedł nasz czas na płacz.
It is not easy to write this. It is tougher than many of the bosses we have battled together, and this time there is no cover or Spark to help us!
— Ubisoft Milan (@UbisoftMilan) July 24, 2024
After more than 20 years, Davide Soliani and Ubisoft Milan part ways, as friends.
...that brought to life the game that changed all for us, there is a story of a young Davide that, after seeing a little kid playing with a Game Boy on the Milan metro, chose his new life mission: bringing joy and fun to people through video games. pic.twitter.com/logHtSBFMF
— Ubisoft Milan (@UbisoftMilan) July 24, 2024
And we hope that he will like what we will work on in the future, as we will definitely keep in mind his best teaching: surprise players with unexpected experiences!
— Ubisoft Milan (@UbisoftMilan) July 24, 2024
“Don’t cry, Ubisoft man!” We joked with Davide a lot about that meme.
But now it’s our time to cry. ❤️ pic.twitter.com/9W4vdZXbjV