Unreal Engine 5.4 — porównanie ray tracingu z poprzednią wersją silnika. Zobacz wideo!
Wersja Unreal Engine 5.4 właśnie zadebiutowała, a jednym z najważniejszych aspektów jest obietnica poprawy wydajności.
Dla graczy oznacza to więcej klatek na sekundę, mniej przycięć i bardziej zróżnicowane i szczegółowe środowisko graficzne, o czym pisaliśmy wczoraj. Warto więc zwrócić uwagę na porównanie ray tracingu między nową a starszą wersją silnika.
SFILMZ przygotował film porównawczy, który doskonale ukazuje różnice w działaniu obu silników (5.3 i 5.4). Używając tej samej sekwencji z tym samym ustawieniem w scenariuszu z akceleracją sprzętową, JSFILMZ zademonstrował, jak Screen Traces wpływa na jakość odbić w przestrzeni ekranu.
Unreal Engine 5.4, wydany wczoraj, wprowadza wiele ulepszeń, w tym adaptacyjną teselację nanitów, objętości heterogeniczne, skalowanie tymczasowej superrozdzielczości i optymalizacje kompilacji shaderów. Wszystko to przyczynia się do poprawy wydajności renderowania.
Więcej informacji na temat UE 5.4 znajdziesz na oficjalnej stronie.