Android doczeka się przydatnej zmiany. Dziwne tylko, że dopiero teraz
Dobra wiadomość dla graczy: Android 15 skończy z ograniczaniem płynności animacji w grach do 60 fps.
Być może nie wszyscy o tym wiedzą, ale system Android 14 i starsze nie pozwalają na więcej niż 60 fps w grach 3D. Niezależnie od tego, czy komponenty telefonu mają dostateczną moc obliczeniową, albo jaki zastosowano w urządzeniu ekran.
Deweloper teoretycznie może ograniczenie obejść, jednak jest to uciążliwe. Musi bowiem tworzyć profile dla konkretnych modeli, uwzględniając każdy jeden sprzęt z osobna.
Dlatego zainteresowanych powinno ucieszyć, że w poglądowej wersji nowego Androida 15, Developer Preview 2, pojawiła się globalna funkcja zdjęcia limitu klatek.
Przesunięcie odpowiedniego przełącznika w opcjach deweloperskich systemu sprawia, że limiter nie stanowi już problemu, a użytkownik może bez trudu wykorzystać swój 90-, a nawet 120-hercowy wyświetlacz.
Niestety w tej chwili ciężko określić, jak ta funkcja ma działać docelowo. Pozostawienie jej w opcjach deweloperskich sugeruje, że to właśnie programiści zadecydują, jaki powinien być górny limit szybkości animacji w ich grach.
Tak czy inaczej, gry oferujące więcej niż 60 fps powinny stać się powszechniejsze i co ważne, działać w ten sposób nie tylko na wybranych modelach smartfonów.