Square Enix będzie „agresywnie” wykorzystywać AI w swoich grach. „Tkwi w tym wielki potencjał”
Prezes Square Enix, Takashi Kiryu wyznał, że firma zamierza być „agresywna” w stosowaniu sztucznej inteligencji (AI) w swoich grach. Według niego, AI może pomóc w tworzeniu lepszej i bogatszej rozgrywki, a także może okazać się pomocna w zwiększeniu efektywności produkcji. Innymi słowy, gra ma być bardziej zróżnicowana, tańsza i szybsza w produkcji.
Kiryu podał kilka przykładów, jak AI może być używana w grach Square Enix. Jeden z nich to system, który automatycznie generuje dialogi postaci na podstawie ich osobowości i sytuacji. Inny to system, który analizuje zachowania graczy i dostosowuje poziom trudności i zawartość gry do ich preferencji.
„W perspektywie krótkoterminowej naszym celem będzie zwiększenie produktywności rozwoju i osiągnięcie większego wyrafinowania w naszych działaniach marketingowych. W dłuższej perspektywie mamy nadzieję wykorzystać te technologie do tworzenia nowych form treści dla konsumentów, ponieważ wierzymy, że innowacje technologiczne stanowią potencjał biznesowy”.
„Wierzę, że generatywna sztuczna inteligencja ma potencjał nie tylko do przekształcenia tego, co tworzymy, ale także do fundamentalnej zmiany procesów, za pomocą których tworzymy, w tym programowania” - napisał dalej.
Kiryu dodał, że Square Enix nie chce zastępować ludzi przez AI, ale raczej współpracować z nią i wykorzystywać jej potencjał. Powiedział, że firma chce być liderem w branży gier pod względem innowacji technologicznych i kreatywnych, a w tym ma im pomóc wykorzystanie sztucznej inteligencji. Zresztą, nie będą sami, bo inne firmy już korzystają z AI z lepszym lub gorszym skutkiem. Np. w listopadzie Xbox ogłosił wieloletnią umowę z Inworld na tworzenie dialogów AI i narzędzi narracyjnych na dużą skalę. Czas pokaże, co z tego wyniknie.