Redfall wróci do życia? Gra otrzymała ogromną aktualizację – jest 60 fps na konsolach
Z samego rana zastanawialiśmy się, czy warto jeszcze walczyć o Redfall, a Arkane właśnie opublikowało dużą aktualizację do gry. Twórcy zaoferowali graczom tryb 60 klatek na sekundę, a jednocześnie studio zadbało o szereg ważnych poprawek.
Redfall zadebiutował w maju i dotychczas produkcja otrzymała tylko jedną dużą aktualizację. Twórcy długo pracowali nad istotnymi poprawkami, ale drugi patch właśnie zadebiutował na Xboksach Series X|S oraz na komputerach osobistych.
Twórcy zajęli się znaczącymi poprawkami – Redfall na konsolach otrzymał tryb wydajności (60 fps), zadbano o większą stabilność, a nawet przygotowano nowe ustawienia kontrolera.
Arkane zajęło się także takimi elementami, jak zaoferowanie graczom możliwości eliminowania wrogów z ukrycia, zadbano o liczne usprawnienia wspomagania celowania i martwej strefy (gra miała problem z rozgrywką na padzie), a nawet zwiększono liczebność wrogów w otwartym świecie.
Zmiany są naprawdę duże, ponieważ deweloperzy zadbali o wszystkie najważniejsze aspekty Redfall – wydajność i stabilność, interfejs użytkownika, ułatwienia dostępu, rozgrywka, walka, otoczenie oraz multiplayer.
Redfall – aktualizacja 2.0
WYDAJNOŚĆ I STABILNOŚĆ
- Wprowadzono tryb wydajności w na Xbox Series X|S.
- Usprawniono wydajność na PC oraz stabilność dla wielu konfiguracji sprzętowych
- Naprawiono problem wyłączania się pamięci przy maksymalnych parametrach ustawień.
- Naprawiono błędy graficzne występujące przy zmianie rozdzielczości dla kart AMD.
- Naprawiono problem powodujący przywracanie ustawień gry do wartości domyślnych przy rozgrywce w trybie okna na drugim monitorze.
- Ustawienia antyaliasingu są teraz ukryte w ustawieniach obrazu, jeśli zwiększanie zakresu rozdzielczości AMD FSR 2.1 jest włączone.
- Poprawiono wydajność funkcjonowania umiejętności bohaterów, broni i systemów gry.
- Poprawiono umiejętności bohaterów, aby uruchamiały się właściwie pomimo czynników otoczenia, takich jak drabiny, mgła śmierci, porażenie prądem i nie tylko.
- Usprawniono mechanikę poruszania się postaci i kolizji w Redfall i Burial Point.
INTERFEJS UŻYTKOWNIKA
- Fakt posiadania przez broń tłumika jest teraz odzwierciedlany w podpowiedziach.
- Broń z tłumikiem powoduje mniejszy hałas, przez co zwrócenie nią uwagi wroga jest mniej prawdopodobne.
- Znaczniki przeskakiwania i chwytania się krawędzi są teraz wyświetlane w interfejsie przy napotkaniu odpowiedniej powierzchni.
- Misje główne i pobocze są teraz łatwiejsze do odróżnienia przy stole odpraw.
- Wprowadzono funkcjonalne usprawnienia dla znaczników kompasu i obszarów poszukiwań, by działały bardziej niezawodnie.
- Zablokowane tablice pamiątkowe są teraz wyświetlane na mapie, jeśli gracze ukończą wprowadzające misje w Redfall i Burial Point.
- Poprawiono czytelność podczas kupowania amunicji.
- Dodano wskaźnik pojawiający się, gdy Bribón jest powalony.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający szybką podróż podczas korzystania z mapy na obszarze poszukiwań.
- Przycisk zamiany tekstu na mowę wyświetla się teraz przez cały czas, gdy funkcja jest aktywna.
- Podczas wysyłania zgłoszenia przez gracza wyświetlany jest teraz znacznik wczytywania.
- Doprecyzowano opis osiągnięcia związanego z przemytem rumu.
UŁATWIENIA DOSTĘPU
- Poprawiono narrację w menu:
- Narracja aktualizuje się zgodnie ze zmianą statusu lobby gry wieloosobowej pomiędzy „Gotowe”, a „Brak gotowości”.
- Funkcja działa w przypadku pustego pola tekstowego i aktualizuje się co siedem sekund, jeśli pozostaje ono puste.
- Przyciski „Wstecz” i „Znajomi” podlegają narracji na wszystkich stronach menu ustawień.
- Funkcja działa w obrębie pola na nazwę użytkownika w podmenu „Dodaj znajomych w rozgrywce międzyplatformowej”.
- Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie polecenia „Naciśnij Enter” przy wycentrowaniu pola na nazwę użytkownika w podmenu „Dodaj znajomych Bethesda.Net”.
- Funkcja obsługuje nawigację w menu wyboru bohatera oraz wyboru systemu.
- Powiadomienia o zaproszeniach do gry oraz do znajomych podlegają narracji.
- Przy próbie wybrania zablokowanego poziomu trudności gra informuje o jego statusie.
- Przy próbie wybrania odblokowanego poziomu trudności, komunikat narracji brzmi „Wybrano poziom trudności”.
- Podpowiedź związana z menu systemu w menu głównym brzmi „System”, a narracja o tej samej treści występuje zarówno w menu głównym, jak i systemu.
- Funkcja działa przy wskazywaniu kursorem przycisków i linków, zarówno w przypadku cyfrowych, jak i analogowych sygnałów.
- Narracja działa przy umieszczaniu i usuwaniu sygnałów w świecie gry.
- Naprawiono błędy podczas działania narracji w menu w Bnet:
- Usunięto niepoprawne polecenie „Naciśnij Enter” podczas wprowadzania adresu e-mail, nazwy użytkownika i/lub hasła podczas logowania.
- Narracja funkcjonuje teraz właściwie w menu pomocy konta Bethesda.net.
- Narracja działa w zaktualizowanej umowie BNet.
- Komunikat przy wyjściu z lobby gry wieloosobowej brzmi „Zamknij” zamiast „Wyjdź” lub „Opuść lobby”, jeśli lista znajomych jest otwarta.
- Etykieta lobby różni się teraz wizualnie i dźwiękowo pomiędzy grą dla jednego, a wielu graczy.
- Dodano drugorzędną metodę sensoryczną w archiwum, by ukazać wycentrowanie na pasku przewijania.
- Usprawniono światłoczułość w poniższych sytuacjach:
- Strzelanie z niezrównanego pistoletu Stukacza podczas celowania z ramienia w pobliżu czerwonego światła awaryjnego.
- Rozmycie błyskającego światła otoczenia powodowanego strzelaniem z broni.
- Śmierć i dezintegracja wampirów.
- Szybkie serie detonacji bomb kasetowych Remi.
- Przyzwanie windy Layli, gdy inni gracze stoją w pobliżu.
ROZGRYWKA
- Liczne usprawnienia wspomagania celowania i martwej strefy oraz więcej opcji modyfikacji tych ustawień dla kontrolera oraz klawiatury i myszy.
- Zalecenia Arkane:
- Dla fanów szybkich sieciowych FPS-ów: gotowy schemat średniego, wysokiego lub liniowego czasu odpowiedzi, który wydaje się bardziej dynamiczny.
- Dla fanów wolniejszych FPS-ów dla jednego gracza: gotowy schemat domyślnego, niskiego lub średniego czasu odpowiedzi, który zdaje się umożliwiać precyzyjniejsze celowanie.
- Zwiększenie lub zmniejszenie czułości kontrolera względem wartości domyślnego schematu czasu odpowiedzi bezpośrednio zwiększy lub zmniejszy ogólną prędkość odwracania się w lewo i prawo.
- Graczom zwiększającym czułość kontrolera sugerujemy wypróbowanie domyślnej, wysokiej lub bardzo wysokiej siły wspomagania celowania oraz siły przyciągania przy celowaniu z ramienia, jeśli taka funkcja ich interesuje.
- Graczom zmniejszającym czułość kontrolera sugerujemy wypróbowanie bardzo niskiej, niskiej lub domyślnej siły wspomagania celowania oraz siły przyciągania przy celowaniu z ramienia, jeśli trudno im zapanować nad celowaniem.
- Jeśli szukasz idealnych ustawień kontrolera dla siebie, zmodyfikowanie gotowego ustawienia czasu odpowiedzi jest świetnym krokiem na początek.
- Zalecenia Arkane:
- W trakcie misji „Aklimatyzacja” Anna Creelman uzupełnia teraz amunicję gracza do pistoletu, strzelby i karabinu szturmowego.
- Dodano nowe miejsca w starym mieście i Sedgewick, w których pojawiają się wampirze gniazda.
- Dodano ostrze w samouczku i wpis do archiwum dla energii psychicznej.
- Ładunki C4 Remi znikają ze świata po tym, jak zostaną zdetonowane.
- Różne poprawki stabilności celów misji.
- Dodano dialogi w misji „Jak grom z jasnego nieba”.
WALKA
- Gracze mogą teraz podkradać się do nieświadomych kultystów i agentów Bellwetheru i eliminować ich bronią z kołkiem.
- Zwiększono liczebność wrogów w otwartym świecie oraz balans starć w trakcie misji.
- Dodano unikalne starcia z wrogami w otwartym świecie w Redfall.
- Dodano świecące elementy lub odblaskowe ubranie dla wampirów i ludzkich postaci niezależnych dla zwiększenia ich widoczności w nocy.
- Zwiększono ilość znajdowanej amunicji w sąsiedztwie remizy strażackiej, by nowym graczom nie kończyły się zasoby na wczesnym etapie gry.
- Wrogowie zmieniają teraz pozycje, by nie strzelać do siebie nawzajem.
- Bribón zawsze poraża wrogów podczas korzystania z syreny, jeżeli umiejętność „Robot Rock” jest aktywna.
- Remi reaguje na powalenie Bribóna i potrafi go odnaleźć.
- Naprawiono sytuacje, w których wrogowie mogli utknąć w stanie bezczynności i przestać reagować na gracza.
- Zaktualizowano lufy z muszką i tłumikiem, by poprawić widoczność celownika.
- Zmodyfikowano celowniki z zielonym światłem, by zmniejszyć ich jasność w nocy.
- Usprawniono skalę i pozycję magazynków, by zapobiec zacinaniu się animacji i innym problemom.
- Ulepszono zachowanie groma w starciu na arenie walki z Czarnym Słońcem.
OTOCZENIE
- Odniesienia do Burial Point zostały dodane do mapy i innych miejsc na terenie Redfall.
- Ulepszono oświetlenie na arenie walki z Czarnym Słońcem.
- Poprawiono jakość wizualną motyli, kłębów mgły, świecącej pieczęci Czarnego Słońca i różnych efektów wody w psychicznych przestrzeniach.
WIELU GRACZY
- Dodano różniące się wizualnie wskaźniki i znaczniki graczy w sesjach wieloosobowych, a także unikalne kolory sygnałów dla każdego gracza w grupie.
- Poprawiono widoczność sygnałów graczy.
- Osiągnięcie „Wyłączyć światła” można teraz zdobyć w grze wieloosobowej tylko, jeśli misja „Zagubieni we mgle” jest aktywna.
Czy Waszym zdaniem Redfall ma szansę wrócić na odpowiednie tory?