Spider-Man 2 otrzyma 3 tryby graficzne z RT! Twórcy zadbali o wsparcie VRR i 120Hz
Insomniac Games chce wycisnąć z PlayStation 5 wszystkie soki oferując graczom dynamiczną produkcję w gigantycznym świecie, a zarazem dopieszczając oprawę. Twórcy chcą mieć pewność, że otrzymamy odpowiednie wrażenia, więc zespół zapewnił aż trzy tryby graficzne.
Insomniac Games już na poprzedniej generacji potrafiło pokazać swój kunszt męcząc PlayStation 4 i PlayStation 4 Pro, by zapewnić graczom świetną jakość rozgrywki. Twórcy ulepszyli poprzednie przygody z serii Spider-Man, by wykorzystać moc PlayStation 5, ale najnowsza przygoda jest od początku rozwijana wyłącznie dla PS5.
Ten szczegół pozwolił deweloperom na wykorzystanie potencjału PlayStation 5 i Mike Fitzgerald, dyrektor do spraw technologii, w rozmowie z IGN potwierdził bardzo dobre informacje.
Spider-Man 2 otrzyma na PlayStation 5 trzy tryby (30 fps, 40 fps, 60 fps) i wszystkie otrzymają wsparcie ray tracingu – w zależności od wybranych opcji jakość RT, rozdzielczości oraz szczegółów będzie się zmieniać.
Podstawą tego, jak decydujemy się renderować rzeczy, jest to, że lubimy, aby nasza rozdzielczość była dynamiczna, a następnie mamy całkiem solidne rozwiązanie antyaliasingu czasowego, które pozwala nam skalować to w górę i w dół, robić różne efekty ditheringu z materiałami i rzeczami w scenie. A to oznacza, że możemy wykorzystać preferencje graczy dotyczące tego, jak chcą grać w grę, a także upewnić się, że wykorzystujemy wszystkie funkcje ich wyświetlacza. Niezależnie od tego, czy masz telewizor VRR, telewizor 120 Hz, czy lubisz grać w 60 klatkach na sekundę, czy 30 lub 40, jeśli masz telewizor 120 Hz, możemy dostosować wszystko, aby jak najlepiej wykorzystać tę technologię.
Deweloper podczas rozmowy przypomniał, że Spider-Man Miles Morales oraz Spider-Man Remastered po pewnym czasie otrzymały wsparcie dodatkowych trybów, dzięki którym gracze mogli sprawdzać przykładowo rozgrywkę w 4K z ray tracingiem lub tryb wydajności z RT, ale w Spider-Manie 2 wszystkie opcje będą dostępne od premiery.
Żaden tryb tej gry nie ma wyłączonego ray tracingu, nie ma takiej potrzeby. Odkryliśmy, jak dostarczyć to, co uważamy za właściwy obraz i grafikę Spider-Mana, i chcemy mieć pewność, że każdy gracz to zobaczy.
Spider-Man 2 otrzyma najwidoczniej następujące trzy tryby: 4K + 30 fps + ray tracing, dynamiczne 4K + 40 fps/120Hz z VRR + ray tracing oraz dynamiczne 4K + 60 fps + ray tracing.
30 fps, 40 fps i 60fps. Wszystko z ray-tracingiem
30 fps, 40 fps, and 60fps. All with ray-tracing 😏 https://t.co/oH5X6ybkUr
— James Stevenson (@JamesStevenson) September 15, 2023
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Marvel's Spider-Man 2.