Starfield posiada brzydkie postacie niezależne? Deweloper tłumaczy, dlaczego wyglądają, jak „martwe w środku”
Jeden z deweloperów postanowił przyjrzeć się najnowszej produkcji Bethesdy, by zastanowić się, dlaczego bohaterowie niezależni mają taki nietypowy wyraz twarzy. Jego zdaniem studio nie dopilnowało ważnego detalu, dlatego NPC są „martwe w środku”.
W najnowszej opowieści Bethesdy mamy okazję natrafić na wiele ciekawych niezależnych postaci, ale część graczy uważa, że studio powinno znacząco dopracować wyrazy twarzy NPC-ów. Sytuacji przyjrzał się Delaney King – deweloper wcześniej pracował przy między innymi Dragon Age oraz God of War.
Jego zdaniem Bethesda nie zapewniła odpowiednich mięśni oczodołów. Bohaterowie zamiast wyglądać autentycznie, prezentują uśmiech, który sprawia wrażenie, że postać kłamie.
W „The Boys” identyczny wyraz twarzy prezentuje Homelander, choć możemy mieć pewność, że Antony Starr specjalnie uśmiecha się w taki nienaturalny sposób.
Delaney King porównał sytuację z węgierskim modelem Andrásem Arató, którego znamy z mema „Hide the pain Harold” („ukrywający ból Harold”) – także w jego przypadku widzimy nieszczery uśmiech. Na dogłębnej analizie deweloper pokazał, gdzie tak naprawdę leży problem i wspomniał, co twórcy musieliby zrobić, by uniknąć tego problemu.
Jedną rzeczą, którą zauważyłem w Starfield, jest to, że uśmiech postaci ma problem z mięśniem oczodołowym, który nie kurczy się, aby uzyskać "uśmiech Duchenne'a".
Kiedy się uśmiechasz, a ten mięsień się nie kurczy, otrzymujesz "fałszywy uśmiech" lub "uśmiech kłamcy".
When you smile and this muscle doesn't contract, you get a "fake smile" or a "liars smile". pic.twitter.com/SPiZdstEc9
— Delaney King (@delaneykingrox) September 10, 2023
Oto dobry przykład różnicy z artykułu
Ten mięsień musi się skurczyć, aby uśmiech został odczytany jako szczery. Policzki również powinny się unieść, w przeciwnym razie wyglądasz, jakbyś aktywnie opierał się uśmiechowi, nadając mu zatwardziały wygląd.
Here is a good example of the difference from a paper (https://t.co/ABlIvxzd2r) pic.twitter.com/DMVD35myWS
— Delaney King (@delaneykingrox) September 10, 2023
Ten uśmiech prawdopodobnie denerwuje cię z jakiegoś powodu, którego nie potrafisz określić. To jest mięsień jarzmowy większy. Kurczy się podczas uśmiechu, podciągając kąciki ust w kierunku kości jarzmowej. Ale tutaj go nie ma
Jeśli uruchomisz mięśnie policzkowe bez mięśni jarzmowych, uzyskasz następujący efekt.. (Mistrzowski Anthony Starr)
This smile probably bugs you for some reason you can't put your finger on as will. Allow me.
— Delaney King (@delaneykingrox) September 10, 2023
This is the zygomaticus major muscle. It contracts when you smile, pulling the corners of the mouth up towards the Zygomatic process.
But here it isn't pic.twitter.com/nu12XqTnZ8
András Arató słynie ze swojego uśmiechu. Wygląda na to, że jego oczodół nie kurczy się zbytnio nawet przy szczerym uśmiechu, co skutkuje klasycznym memem "martwy w środku". Kurze łapki sugerują, że mięsień jest napięty, ale wydaje się, że nie sięga tak daleko, jak u przeciętnego faceta.
Mięsień jarzmowy większy jest tutaj i jest wystarczająco napięty, aby utworzyć fałd nosowo-wargowy, ale nie unosi boków ust tak bardzo, jak policzek odciąga wargi do tyłu.
The zygomaticus major is here, and tense enough to create the nasolabial fold, but not lift the sides of his mouth as much as the buccinator pulls his lips back.
— Delaney King (@delaneykingrox) September 10, 2023
(Bless you András) pic.twitter.com/e2o629IBx5
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Starfield.