Starfield w 30 fps to potwierdzenie, że gra jest „niedokończona”? Twórca God of War Ragnarok zabrał głos

Gry
4275V
God of War Ragnarok x Starfield
Wojciech Gruszczyk | 13.06.2023, 15:33

Czy Starfield w 30 klatkach na sekundę może zapewnić odpowiednie wrażenia? Sytuację skomentował nawet Dannie Carlone, który w ostatnim czasie miał okazję zrealizować wielki hit dla Sony – God of War Ragnarok.

Od niedzieli wielu graczy chętnie dyskutuje na temat 30 klatek na sekundę w najnowszej grze Bethesdy. Phil Spencer podkreślił, że była ta decyzja deweloperów, ale nie wszyscy zgadzają się z szefem marki Xbox.

Dalsza część tekstu pod wideo

Część graczy uważa, że taka jakość w wysokobudżetowym tytule to oznaka problemów i Starfield zadebiutuje jako „niedokończony” produkt. Brak 60 fps ma być potwierdzeniem, że Bethesda nie radzi sobie z pozycją i wrzuci na rynek przygodę, której produkcja nie została zakończona.

Dannie Carlone postanowił odpowiedzieć na takie zarzuty i starszy artysta zajmujący się środowiskiem z God of War Ragnarok podkreślił, że nie jest to prawda – to wyłącznie decyzja deweloperów, by zaoferować ładniejszą oprawę kosztem płynności:

Jestem deweloperem gier i swoją drogą wielkim fanem. Chciałem wyjaśnić, że to nie oznacza, że gra jest niedokończona. To jest świadoma decyzja. Uzyskanie 60 klatek na tej skali wpłynęłoby znacząco na jakość wizualną. Moje przypuszczenie jest takie, że chcą uzyskać jednolity wygląd i zmniejszyć "pop in" elementów. Oczywiście, masz prawo nie lubić tej decyzji. 

Deweloper w kolejnej wiadomości wyjaśnił, że tak naprawdę gra nie musi działać w rozdzielczości 4K – może to być 1080p przy 60 klatkach lub zmienna rozdzielczość przy 60 fps. Bethesda jednak podjęła decyzję, że chce zapewnić 4K przy 30 fps i zaoferować lepszą grafikę przy przygodzie o tak dużej skali.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Starfield.

Źródło: Purexbox

Komentarze (402)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper