Xbox Game Pass „nie wpływa negatywnie na sprzedaż gier”. Twórca Everspace 2 wspomniał o zaletach abonamentu
Powraca temat Xbox Game Pass, który według niektórych graczy oraz deweloperów przynosi szereg negatywnych skutków i może źle wpływać na sprzedaż. Sytuację usługi w pewien sposób skomentował Michael Schade, którego Everspace 2 zadebiutowało w ramach abonamentu Microsoftu.
Everspace 2 zostało aktualnie udostępnione w PC Game Passie, a już wkrótce odbędzie się premiera na konsolach i tytuł zostanie wrzucony do Xbox Game Pass. Michael Schade zdaje sobie sprawę z możliwości usługi, ponieważ dyrektor generalny Rockfish Games dokładnie sprawdził, jak jego produkcja poradziła sobie po zaoferowaniu gry w bibliotece Microsoftu.
Deweloper przemawiał na konferencji Reboot Develop Blue i podczas wydarzenia CEO ujawnił kilka statystyk Everspace 2. Impreza nie była dostępna dla wszystkich zainteresowanych, ale konkrety wrzucił na Twitter Dave Oshry (CEO New Blood Interactive), który był na pokazie i wspomniał o ważnym szczególe:
Statystyki wczesnego dostępu Everspace 2 od @RebootDevelop
Everspace 2 early access stats from @RebootDevelop pic.twitter.com/ZYUDebIwhh
— Dave in 2025 (@DaveOshry) April 24, 2023
Kilka uwag:
- Wyżej wyceniony wczesny dostęp faktycznie przyciąga bardziej zaangażowanych graczy.
- Listy życzeń nie konwertują już tak jak kiedyś!
- Sezonowe wyprzedaże na Steamie są cholernie martwe.
Powiedział również, że Game Pass (PC) był dobry i nie wpłynął negatywnie na sprzedaż, w rzeczywistości była ona wyższa. To zgadza się z tym, co Microsoft powiedział w przeszłości, ale ludzie chcą twierdzić, że to nie jest prawda.
He also said Game Pass (PC) was good and didn't effect sales, in fact they were HIGHER.
— Dave in 2025 (@DaveOshry) April 24, 2023
This aligns with what Microsoft has said in the past but people want to tell you isn't true. pic.twitter.com/n6QHEdYRMH
Everspace 2 to bardzo dobry przykład tego, jak faktycznie na rezultaty gry może wpłynąć Game Pass – tytuł przez długi czas był rozwijany przez deweloperów w ramach Wczesnego Dostępu i dopiero po zakończeniu prac, Rockfish Games postanowiło wrzucić pozycję do usługi.