Microsoft pracuje nad poprawianiem Windowsa na Steam Decku. Firma chce, aby UI funkcjonowało bez zastrzeżeń
Przenośne konsole zdają się zyskiwać coraz większą popularność. Kolejne firmy cały czas wyskakują z nowymi pomysłami na to, w jaki sposób można trafić do kieszeni graczy - nie tylko po ich pieniądze, ale żeby wepchnąć tam swój nowy sprzęt. I choć już po sukcesie Nintendo Switch sytuacja zaczęła przybierać rozpędu, to niedawna premiera Steam Decka sprawiła, iż zaraz możemy mieć zalew kolejnych prób ze strony konkurencji.
Świadczy o tym fakt, iż w pewnym sensie Microsoft zaczął czynić pierwsze kroki, aby ich UI na tego typu sprzętach było jak najlepsze. Skąd takie doniesienia? Według informacji, które pojawiły się na The Verge, wideo z Microsoft Hackathon z września 2022 roku ujawnia deweloperów amerykańskich gigantów branży technologicznej prezentujących pomysł na usprawnienie interfejsu użytkownika skoncentrowanego na grach - przeznaczonego do użytku na Steam Decku.
W materiale pokazano na przykład prototyp interfejsu użytkownika opracowany przez Dorothy Feng, który obejmuje uruchamianie gier z różnych platform dystrybucji cyfrowej, w tym ze Steama, PC Game Pass, EA Play i Epic Games Store. I choć oczywiście istnienie prototypu nie jest jednoznaczne z tym, iż ujrzy on światło dzienne, to nie ma wątpliwości, że Microsoft rzeczywiście pracuje nad usprawnieniem ich oprogramowania na przenośne konsole.
https://t.co/OWiw0f2k2v pic.twitter.com/RdSGMmhgBd
— WalkingCat (@_h0x0d_) April 13, 2023
— WalkingCat (@_h0x0d_) April 13, 2023