Unreal Editor w Fortnite pozwoli tworzyć całe gry. Epic udostępniło nową technologię
Epic Games wpadło na ciekawy pomysł i chce zapewnić deweloperom narzędzia do realizowania własnych produkcji na bazie Fortnite. Unreal Editor jest już dostępny dla zainteresowanych i możliwości technologii zaskakują.
Unreal Editor to tak naprawdę aplikacja do projektowania, rozwijania i publikowania gier oraz innego typu elementów bezpośrednio w Fortnite. Epic Games chce zaprosić graczy i twórców do zabawy, by zainteresowani wykorzystali narzędzia do realizowania własnych pomysłów.
„Unreal Editor dla Fortnite (UEFN) to nowa aplikacja na PC stworzona z myślą o projektowaniu, rozwijaniu i publikowaniu gier oraz innego typu elementów bezpośrednio w Fortnite. Do dyspozycji masz wiele potężnych narzędzi i przepływów pracy znanych z Unreal Engine 5, w tym funkcję importu niestandardowych zasobów, funkcję modelowania, różnego rodzaju materiały, efekty VFX, edytor Sequencer oraz system Control Rig. Ogromny wybór opcji pozwoli Ci tworzyć gry i elementy w Fortnite, z których korzystać będą mogły miliony graczy”.
Epic Games zaprezentował możliwości narzędzi podczas State of Unreal i trzeba przyznać, że pomysł wygląda zaskakująco dobrze, ponieważ producent zapewnia zainteresowanym gigantyczne możliwości realizowania swoich projektów.
Co zapewnia Unreal Editor dla Fortnite?
- Tworzenie niestandardowych treści za pomocą narzędzi modelowania i obróbki materiałów.
- Importowanie siatek, tekstur, animacji i plików dźwiękowych.
- Tworzenie efektów VFX za pomocą systemu Niagara.
- Tworzenie animacji za pomocą systemu Control Rig i edytora Sequencer.
- Projektowanie rozgrywki w języku programowania Verse.
- Tworzenie krajobrazów urozmaicających środowisko.
- Tworzenie dużych projektów za pomocą systemu World Partition.
- Odkrywanie i importowanie zasobów w Fab (Alfa).
- Korzystanie z funkcji edycji na żywo (Live Edit), pozwalającej na współpracę z innymi twórcami w czasie rzeczywistym.
- Integrację z systemem Unreal Revision Control.
Unreal Editor sprawia, że Fortnite staje się tak naprawdę platformą do produkcji, którą możemy porównać do przykładowo Robloxa. Twórcy będą mogli bezpośrednio w grze publikować swoje projekty i zarazem dotrzeć do milionów graczy na całym świecie, którzy grają w najpopularniejszy Battle Royale.
Unreal Editor dla Fortnite znajduje się w fazie testów beta, ale narzędzia będą wciąż rozwijane i ulepszane. Deweloperzy pracujący na Unreal Engine znajdą w UEFN wiele znajomych technologii, które wykorzystywali w swoich projektach.
Należy dodać, że UEFN debiutuje wraz z Creator Economy 2.0, a w szczególności z systemem wypłat opartych o zaangażowanie (Engagement payouts):
„Jest to nowy sposób dla, spełniających wymagania, twórców wysp Fortnite na otrzymywanie pieniędzy w oparciu o zaangażowanie w publikowane przez nich treści. Engagement payouts (wypłaty za zaangażowanie) proporcjonalnie rozdzielają 40% przychodów netto ze Sklepu z przedmiotami Fortnite i z większości zakupów dokonywanych w Fortnite za prawdziwe pieniądze pomiędzy twórców wysp i innych treści (spełniających warunki), zarówno wysp twórców niezależnych, jak i wysp należących do firmy Epic, takich jak Battle Royale”.