Przegląd Blogów #9
Czas na dziewiąty już "Przeglądem blogów", idealną wręcz lekturę na leniwy weekend przed bombardowaniem jakie zacznie się w przyszłym tygodniu, gdy na dobre wystartują targi gamesom. Jak zwykle udało się wyłowić kilka naprawdę fajnych blogów, więc nie pozostaje mi już nic innego, jak zaprosić Was do kliknięcia dalej.
Czy w dzisiejszych czasach ktoś jeszcze potrzebuje wstawek FMV?
Granie po... spożyciu
PlayStation Vita = porażka
Jak urozmaicić sobie granie?
Blog Kamila Siemińskiego...
Jeśli ktoś lubi długie, ciekawe i sensowne notki, powinien zaglądać na blog Kamila Siemińskiego. W ostatnich tygodniach Kamil dość wyczerpująco zajął się dwoma tematami:
Co stanowi o wyjątkowości i ponadczasowości gier?
Żeby wytłumaczyć, co moim zdaniem decyduje o tym, czy dany film, gra, album muzyczny, czy jakiekolwiek dzieło zapadnie w pamięci ludzi będących w kręgu docelowych odbiorców, a może i nawet wykroczy poza tą skalę (przykładem jest Pani Wisława Szymborska, która jest bardzo dobrze znana poza kręgiem pisarzy, poetów i czytelników) posłużę się również (jak już pewnie Zauważyłeś) przykładami z różnych dziedzin sztuki" - dalej tutaj
Jaki poziom trudności preferujesz?
Takie małe zdarzenie z mojego życia natchnęło mnie do napisania trochę o tym, co sprawia, że czasami beztrosko biegniemy przed siebie sadząc headshot’y, a czasami powielamy dziury w ścianie i uczymy dzieci sąsiada (nie)poprawnej polszczyzny. Otóż na dzień dzisiejszy gry oferują różne podejścia do poziomu trudności. Teraz oczywiście przejdziemy do przykładów i krótkiego omówienia każdego z nich. - dalej tutaj.
Kto pamięta piękne czasu płyt z demami?
Czasy demek na płytkach wielu wspomina z sentymentem, podobnie jak pierwszą konsolę Sony. Ilu z Was pamięta czasy demodysków? Na podróż w przeszłość zaprasza na swoim blogu Mendrek.
"Pamiętacie jeszcze czasy Oficjalnego Polskiego Magazynu Playstation? Poza umownie obiektywnymi recenzjami, i artykułami okołogrowymi, głównym daniem była czarna z obu stron płyta z napisem Euro Demo i numerem. Dla wielu urywki nowych światów widzianych przez pryzmat dzieciństwa..." - więcej tutaj.
Najlepsze misje w grach!
Tom19 poruszył temat, o którym zapewne nie raz rozmyślaliście. Każdy ma swoje ulubione misje w grach, do których lubi wracać. Autor bloga również podał swoje typy i zachęca Was do podzielenia się swoimi.
"Niemal każda topowa gra ma w sobie pewien moment, który mocno zapada w pamięć. Czy to skrypt, miejscówka, zaskakująca sytuacja, klimat, nawet udźwiękowienie sprawia, że dany moment w grze może być zapamiętany do końca życia. Oto misje, które zapisują się w pamięci. Jakie są wasze typy ?" - ciąg dalszy tutaj.
Historia cover-systemu
System osłon w różnej formie pojawia się w większości gier z widokiem TTP. Użytkownik emas opisuje jak to wszystko kiełkowało i jakie tytuły jako pierwsze skorzystały z takiego rozwiązania.
"System osłon występuje dzisiaj w każdej grze akcji zarówno TPP jak i FPP. Ostatnio zacząłem się zastanawiać kiedy po raz pierwszy pojawił się w grach i jak ewoluował na przestrzeni generacji konsol. Tak więc zrobiłem mały reaserch." - czytaj dalej tutaj.
Warte uwagi
Top 10 najlepszych survival horrorów na Wii - Senix pokazuje, że na konsoli Nintendo naprawdę można się przestraszyć Klik.
Dobre, legalne i darmowe - o tym gdzie szukać muzyki w Sieci poczytacie na blogu GraczeSłuchacze. Klik.
O fenomenie gier przeglądarkowych - napisał na swoim blogu Stopat. Czy fani tytułów AAA mają szansę zainteresować się takimi produkcjami? Klik.
Chińskie bajki - Squaresofter tym razem nadstawia ucho na muzykę z gier, którą powinni zainteresować się fani anime. Klik.
Na koniec zaś bardzo fajny montaż z Gears of War III stworzony przez MaZZeo.