WGK 2013 nadchodzi!

Gry
2178V
WGK 2013 nadchodzi!
Roger Żochowski | 07.08.2013, 14:40

Organizatorzy konferencji Wytwarzania Gier Komputerowych (w skrócie WGK) zdradzili pierwsze szczegóły na temat tegorocznej edycji, która odbędzie się we wrześniu. Jak co roku nie zabraknie ciekawych gości z takich firm jak Ubisoft, Techland czy 11 bit studios, oraz wielu interesujących paneli dyskusyjnych. Po szczegóły zapraszam do rozwinięcia oraz na oficjalną stronę internetową

WGK jest konferencją skupiającą twórców gier komputerowych. Skierowana jest do programistów, projektantów, grafików, producentów i wszystkich innych zaangażowanych w proces produkcji gier, zawodowców jak i amatorów.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Konferencja odbywa się co roku w Gdańsku, za każdym razem gromadząc kilkuset twórców z całej Polski, a także gości z zagranicy. WGK 2013 będzie miała miejsce w dniach od 6 do 8 września na terenie Politechniki Gdańskiej, pod hasłem „I create games”. Odnosi się ono do działalności ponad podziałem na specjalizację i poziom zaawansowania oraz do chęci integracji twórców gier z całej Europy. Na drodze do osiągnięcia tego celu między innymi nawiązano współpracę z EGDF (European Games Developer Federation) oraz innymi europejskimi zrzeszeniami i firmami.
 

Wśród wykładowców i uczestników paneli dyskusyjnych pojawią się przedstawiciele takich firm jak Ubisoft, Techland, 11 bit studios, Gameforge czy Amazon. W programie WGK znajdują się także warsztaty oraz konkursy dla twórców indie. WGK to okazja do wymiany doświadczeń, prezentacji dokonań czy nawiązania kontaktów biznesowych.
 

Rejestracja jest już otwarta, a ceny przepustek na całość konferencji zaczynają się już od 100 zł. 

Organizatorzy WGK to grupa non profit współpracująca z Politechniką Gdańską i Uniwersytetem Jagiellońskim. Poza organizacją konferencji jej celem jest także szeroko rozumiana promocja gier i ich tworzenia, w tym organizowanie delegacji twórców na konferencje w Polsce i za granicą, patronowanie innym wydarzeniom oraz prelekcje, artykuły i działalność naukowa.

Niektórzy spośród dotychczas zapowiedzianych gości konferencji (wykładowców oraz uczestników paneli):

 

  • Maciej Miąsik – weteran, który pracował m.in. nad Electro Body, Schizm i Wiedźminem, ostatnio producent w one2tribe. Weźmie udział w panelu dyskusyjnym na temat crunchu i nadgodzin w branży gier. 
  • Ryszard "Rysław" Chojnowski – szef firmy Albion Localisations stojącej za niezliczoną liczbą lokalizacji gier, w tym Baldur’s Gate II, Diablo III, Fallout 3 czy Crysis 3. 
  • Daniel Kleczyński - legenda udźwiękowienia gier. Pracował m.in. przy Electro Body, obu Wiedźminach czy Hard Reset, u nas opowie o udźwiękowieniu gier na przestrzeni lat. Członek zespołu Fading Colours.
  • Delegacja z Berlina – niemieccy twórcy gier i działacze, w tym dyrektorzy najważniejszych firm niemieckiej branży gier, wezmą udział w panelu dyskusyjnym na temat współpracy polskiego i niemieckiego gamedevu. Będą zainteresowani kontaktem z polskimi firmami. 
  • Grażyna Domańska  - pracuje jako monetization manager w Ubisoft Massive (Malmo, Szwecja). Obecnie bierze udział w produkcji  Tom Clancy's The Division a w ramach wykładu na WGK  opowie o tajnikach monetyzacji gier. 
  • Carsten van Husen - prezes firmy Gameforge , mającej na koncie takie hity jak AION, Runes of Magic czy OGame. W swoim wykładzie skupi się na biznesowych aspektach tworzenia gier, poruszając m.in. takie tematy jak relacje z wydawcami. 
  • Jacek Brzeziński – brał udział m.in. w produkcji obu Wiedźminów, a obecnie jest producentem i game designerem w firmie Techland (m.in. Dead Island: Riptide). Pojawi się wśród uczestników panelu dyskusyjnego o crunchu i nadgodzinach.
  • Hakan Gurel – pracuje nad Amazon Web Services jako Solutions Architect. AWS jest platformą w chmurze, która ma zastosowanie również w grach. Tytuł wykładu: „Gaming platforms on AWS”
  • Tomasz Gop, CI Games - pracuje w branży gier od 2006 roku. Jest jedną z głównych osób odpowiedzialnych za sukces polskich gier RPG. Ma doświadczenie zarówno w produkcji gier jak i w PR, stąd udaje mu się z powodzeniem uniknąć PRowego slangu. Obecnie zajmuje się nadzorem nad produkcja najnowszej produkcji CI Games, czyli Action RPG zatytułowane LORDS of the FALLEN.

  • Tomasz Strzelczyk, Senior Game Designer, pracuje w Vivid Games na stanowisku game designera od 2007. Doświadczony w pracy nad projektami mobilnymi na platformy Nintendo DS or iOS. Pracował przy Samurai Puzzle Battle, seriach Ski Jumping, Speedway, NCIS oraz Real Boxing. Interesuje się również projektowaniem poziomów w środowiskach 2D i 3D. Ponadto zapalony gracz korzystający z platform PS3/PSV/iPhone/iPad.

Źródło: własne

Komentarze (10)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper