Kingdoms of Amalur to preludium dla MMORPG-a
Pierwszy trailer KIngdoms of Amalur: Reckoning wywołał wśród fanów RPG mieszane odczucia. Od gry wiało sztampą na kilometr. Nowa projekt twórcy Obliviona zaczyna jednak powoli wyglądać coraz ciekawiej...
Pierwszy trailer KIngdoms of Amalur: Reckoning wywołał wśród fanów RPG mieszane odczucia. Od gry wiało sztampą na kilometr. Nowa projekt twórcy Obliviona zaczyna jednak powoli wyglądać coraz ciekawiej...
Mam dla Was kilka świeżych informacji o Kingdoms of Amalur: Reckoning. Po pierwsze gra tworzona przez 38 Studios będzie czymś w rodzaju preludium do MMORPG-a. Tak, deweloperzy obmyślili sobie Kigdoms of Amalur jako przygotowanie gruntu pod online'owego erpega (którego tworzą równolegle z Amalurem od jakiegoś czasu). Po drugie - w Kingdom of Amalur otrzymamy otwarty, sandboksowy świat do eksploracji. Po trzecie - deweloper skupia się bardzo mocno na aspekcie fabularnym nowej gry. Prace nad RPG-iem rozpoczęły się od stworzenia przez Roberta Anthony'ego Salvatore (sławnego, amerykańskiego pisarza science fiction i fantasy) szkicu wydarzeń dla okresu 10 tysięcy lat. Według 38 Studios Salvatore napisał całą kronikę historyczną dla tego świata fantasy, a wpisy pojawiały się w niej co dekadę (!). Łatwo więc obliczyć, że Salvatore musiał obmyślić ok. 1000 wydarzeń w tym fikcyjnym świecie. Po skończonej pracy autor przedstawił deweloperom z 38 Studios tę fikcyjne annały historyczne i rzekł: "wybierzcie sobie jakiś ciekawy okres w historii tego świata, a ja zajmę się resztą".
38 Studios podkreśla drobiazgowość i pietyzm, z jakim podchodzi do wykreowania scenariusza do Kingdoms of Amalur. I nie chodzi tu tylko o rozległe tło fabularne. Salvatore dba o to, by wszystkie zdarzenia w świecie gry miały swoje realne, logiczne konsekwencje. W rozmowie z redakcją magazynu Edge ujawniono, że ważną cechą fikcyjnej cywilizacji w Amalur jest jej zdobycz naukowa, która pozwala na unieśmiertelnienie duszy człowieka. Poprzez pewien artefakt mieszkańcy "Królestwa" stali się wieczni - ich dusza może przechodzić od jednego ciała w inne. I tak też wyjaśniona zostaje w Kingdoms of Amalur kwestia odradzania się głównego bohatera, w razie śmierci (będzie to rozwinięte w MMORPG-u).
Salvatore nie poprzestaje jednak na prostym wytłumaczeniu jednego z elementów mechaniki rozgrywki. Pisarz zadaje pytania: "co by było, gdybyśmy mogli wyrwać się z pęt śmiertelności? Co zrobiłaby matka, która straciła swojego syna, wierzy w życie pozagrobowe, i jedyną jej nadzieją jest ucieczka ze świata doczesnego, by znowu spotkać się z dzieckiem. Czy przyjęłaby możliwość życia wiecznego na ziemi? Co zrobiłaby taka osoba? Takie pytania chcemy postawić również przed graczem".
Premiera Kingdom of Amalur (X360, PS3) nastąpi na jesieni 2011 r.