Plague Tale: Requiem zaoferuje nową generację szczurów w grach? Twórcy chwalą się naciskiem na realizm

Asobo Studio ma ogromne plany w kwestii kontynuacji swojej głośnej gry sprzed lat. Ogromne znaczenie w dalszym ciągu będą miały szczury, ale teraz będą znacznie bardziej realne.
A Plague Tale: Requiem było jedną z najlepszych niespodzianek, które dostaliśmy podczas konferencji Xboksa na minionym już E3 2021. Gra została zaprezentowana na efektownym zwiastunie, a przy tym poinformowano, iż już w dniu premiery trafi do Game Passa. Jakby tego było mało, nieco później potwierdzono, iż mamy dostać iście next-genową rozgrywkę, co rozpaliło serca fanów pierwszej odsłony.
Teraz wiemy, że twórcy nie zamierzają skupić się wyłącznie na realistycznej grafice, ale również na mechanikach w grze. W tym tej, która dotyczy jednego z najważniejszych elementów dla całego wykreowanego świata, a więc szczurów! Reżyser projektu, Kevin Choteau, zdradził w niedawnym wywiadzie udzielonym Gamesradar+, że spędzono długie godziny na badaniu zachowań szczurów:




Szczury muszą dawać poczucie autentyczności. Chcieliśmy wywołać to uczucie czegoś, co naprawdę może istnieć w naszym świecie, a także wydaje się nie do powstrzymania. Dążyliśmy do tego, aby gracze bali się wkroczyć na ich ścieżkę, wiedząc, że po prostu natychmiast umrą. Sama liczba [szczurów - przyp. red.] również była początkowo problemem - chcieliśmy ich zwyczajnie jak najwięcej.
Chcieliśmy się upewnić, że szczury wyglądają wiarygodnie w pojedynkę. Jeśli spojrzysz na World War Z, często widzisz ogromną grupę zombie, ale nigdy nie widzisz, jak zachowuje się pojedynczy z nich.
W naszym przypadku możesz mieć tylko jednego szczura i nadal musi być przerażający. Więc zawsze kładziemy nacisk na tę równowagę - nawet jeden szczur może być naprawdę dobrze animowany z realistycznym zachowaniem. Potem trzeba to pomnożyć i utrzymać wiarygodność.
Trzeba przyznać, że brzmi to naprawdę interesująco i osobiście nie mogę się doczekać tego, jak wszystko wypadnie w praktyce. Roje szczurów mogą być naprawdę przerażające, a jeśli zostaną kapitalnie przełożone na grę wideo, będą stanowić przeciwnika nie do przejścia.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do A Plague Tale: Requiem.