Half-Life: Alyx znacząco zwiększył zainteresowanie VR na Steam. Gogle mają swój system seller
Half-Life: Alyx zyskało miano sporego sukcesu, będąc docenione nie tylko przez redakcje z całego świata. Dobre oceny i osadzenie w niezwykle popularnym IP, zwiększyły także zainteresowanie goglami do wirtualnej rzeczywistości na Steam.
Valve zaproponowało Half-Life: Alyx tylko na swojej platformie, a gra oficjalnie działa wyłącznie z goglami do wirtualnej rzeczywistości. Te dwie informacje pozwalają całkiem sprawnie określić, jakim zainteresowaniem tak naprawdę cieszyła się produkcja i jak jej premiera wpłynęła na sytuację VR na Steam. Bo śmiało można mówić o sporym sukcesie.
Badanie Steam Hardware Survey z kwietnia 2020 roku potwierdza wzrost liczby użytkowników VR na Steam z 0,62% do 1,91%. Prawie 2% wszystkich graczy na platformie Valve zdecydowało się podłączyć zestaw VR, a premiera nowego Half-Life'a miała swój niebagatelny wpływ na zwiększone zainteresowanie technologią. Rezultat wydaje się i tak skromny jeżeli porównywać liczby z całą społecznością zgromadzoną na Steamie (90 mln), jednak ten jeden tytuł pozwolił osiągnąć całemu VR bardzo dobry rezultat.
Half-Life: Alyx niesie ze sobą nie tylko ciekawą fabułę (o czym przeczytacie w naszej recenzji!), ale jest również znakomitym dowodem na dopracowane wykorzystanie VR do przedstawiania wysokobudżetowych tytułów. Nie bez znaczenia jest oczywiście fakt osadzenia produkcji w tak popularnym uniwersum.
Valve wciąż nie potwierdziło, jakie plany ma na Half-Life: Alyx, choć według plotek tytuł może otrzymać wersję, która nie będzie wymagać gogli VR.