4A Games, twórcy serii Metro, pracują obecnie nad technologią ray tracing
Studio 4A Games eksperymentuje obecnie nad ray tracingiem - deweloperzy chcą, aby ich przyszłe projekty miały dopracowaną technologię śledzenia promieni.
Studio 4A Games, które odpowiadało za serię Metro inspirowaną powieściami Dmitrija Głuchowskiego, oznajmiło w wywiadzie dla Digital Foundry, że jest zadowolone z technologii ray tracing, która pojawiła się w najnowszej odsłonie cyklu - Metro Exodus. Deweloperzy przygotowują się obecnie do następnej generacji - w studiu trwają obecnie prace, które koncentrują się przede wszystkim na ray tracingu.
Jesteśmy w pełni zaangażowani w ray tracing, porzucając całkowicie old-schoolową ścieżkę. Wewnątrz firmy wiele eksperymentowaliśmy z ray tracingu i uzyskaliśmy jak dotąd spektakularne wyniki. Będziecie musieli poczekać, aby zobaczyć, co wprowadzimy do naszych przyszłych projektów.
Metro Exodus była jedną z pierwszych gier, która obsłużyła technologię śledzenia promieni, dostępną w chwili obecnej wyłącznie w kartach od Nvidii. Ray tracing powinien odegrać znaczącą rolę w nadchodzącej generacji - konsole PlayStation 5 i Xbox będą wyposażone w ową technologię, co pozwoli uzyskać dodatkowe efekty.
Warto przypomnieć, że Metro Exodus niedawno wróciło na Steama. Produkcja kilka tygodni przed oficjalną premierą zniknęła z platformy Valve i trafiła na Epic Games Store. Najnowsza gra od studia 4A Games zadebiutowała 15 lutego 2019 roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.
Warto przypomnieć:
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Metro Exodus.