Project Atlas będzie testowany przez graczy. EA sprawdza swoją chmurę
Idąc tropem Google oraz Microsoftu, Electronic Arts skupia się na chmurze. Startują testy Projectu Atlas, które pozwolą korporacji sprawdzić wiele kluczowych dla platformystrumieniowej aspektów rozgrywki.
Dostrzegając potencjał i przyszłość jaką będzie dla całej branży growej wykorzystanie rozgrywki opartej na chmurze, Electronic Arts również opracowało swoją technologię. Project Atlas planowo ma umożliwić deweloperom zintegrowanie poszczególnych tytułów z chmurą. Przygotowana usługa pozwoli „przełamywać ograniczenia systemów”.
Project Atlas- testy techniczne
Obecnie korporacja startuje z zamkniętymi testami technicznymi. Wypróbowanie technologii jednak nie może być uznane jako oficjalna wersja beta usługi komercyjnej. Sprawdzenie działania Projectu Atlas ma się rozpocząć jutro o 7 rano i potrwa dwa tygodnie.
Ken Moss, dyrektor ds. technologii w Electronic Arts ogłosił, że korporacja pragnie sprawdzić jak przebiega rozgrywka przy wykorzystaniu usługi strumieniowej, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii opóźnień oraz zakłóceń. Planując zabawę w wielu przeróżnych gatunkach gier o różnorodnych wymaganiach graficznych, EA pragnie otrzymać informacje zwrotne o wydajności i jakości usługi w najróżniejszych warunkach sieciowych. Obecne próby skupią się na przetestowaniu gier w chmurze na komputerach osobistych, jednak stanowić to również będzie podłoże do kolejnych prac nad Projectem Atlas w innych urządzeniach.
Każdy posiadacz konta Origin może zarejestrować się i liczyć na uzyskanie dostępu do najnowszej platformy. Będzie można wypróbować takie tytuły jak: FIFA 19, Titanfall 2, Need for Speed Rivals i Unravel.
Electronic Arts śmiało spogląda w przyszłość
Podejmując się testów na róznych gatunkach gier, technologia strumieniowania ma zostać dokładnie sprawdzona. W tym przypadku firma stawia na jakość, oddanie wierności wizualnej oraz precyzji i bezproblemowego działania. Jednym z aspektów wartym podkreślenia ma być możliwość dostarczenia gier w jakości HD na telewizory, laptopy czy tablety.
W oficjalnym oświadczeniu Ken Moss podkreśla znaczenie strumieniowania gier dla przyszłości branży i graczy:
„Przede wszystkim, nasze dążenie do gry w chmurze jest zakorzenione w naszych grach i naszych graczach. Od początku mówiliśmy, że chcemy być tam, gdzie są nasi gracze. W pełni wierzymy w większy wybór dla naszych graczy i łączymy ich ze światem gry na większej liczbie platform i obszarów geograficznych. Tak jak subskrypcje mogą być niezwykle silną propozycją, aby uzyskać dostęp do wspaniałych treści, tak w połączeniu z przesyłaniem strumieniowym w chmurze możemy sprawić, że jeszcze bardziej przekonujące będzie doświadczenie nowych gier i łączenie się z nowymi społecznościami. Chcemy mieć pewność, że nasze gry mogą działać pięknie i płynnie w każdej sytuacji i na każdej platformie.”
Jak na razie nie znamy dokładnych informacji o tym, kiedy EA planuje uruchomić Project Atlas dając możliwość rozgrywki w chmurze, ani do jakich gier otrzymalibyśmy dostęp.
Sprawdźcie również na naszym serwisie: