Najciekawsze informacje dotyczące Xboxa w 2021 roku
Jako, że gracze mają bardzo słabą pamięć i lubią powtarzać na okrągło te same błędne informacje to z przyjemnością przypominam najciekawsze informacje ze stajni Microsoftu, które mogliśmy usłyszeć w ostatnich 12-14 miesiącach.
1. Myślicie o VR ze stajni Xboxa ? Poczekacie jeszcze bardzo długo.
Phil Spencer o VR :
"Myślę, że innowacje sprzętowe, które mają miejsce, są wspaniałe i stanowią ważny czynnik stymulujący, [ale- przyp. red.] w tej chwili decyduję się pozostać bardziej po stronie oprogramowania. Wierzę, że w dłuższej perspektywie będzie to lepiej funkcjonować”.
„Jesteśmy wielkimi zwolennikami tej platformy i urządzeń, które to umożliwią. Absolutnie. W tej chwili jednak skupiamy się bardziej na stronie programowej. Kiedy myślę o wciągających światach i o połączeniu gracza ze społecznością, to jest to coś, co jest bardzo wysoko na naszej liście inwestycji".
„I wiesz, doceniam to, co robi Sony, doceniam działania Oculusa, co zrobiło Valve. To znaczy, jest wielu dobrych producentów, którzy wykonali niesamowitą pracę w dziedzinie VR. Ale tak, w tej chwili pozostaniemy jako firma w przestrzeni skupionej na grach i myślę, że to dobry wybór”.
2. Kupowanie studiów przez Microsoft.
Phil Spencer widzi narzekania fanboyów Sony, ale widocznie ma je głęboko w 4 literach.
"Czasami widzę dialog w branży na temat tego, czy przejęcia to dobra czy zła rzecz. Jedną z kwestii, którą chciałbym poruszyć jest to, że zakładanie nowego studia – zakładanie każdego małego biznesu – szczerze mówiąc jest bardzo ryzykowne, a zakładanie studia tworzącego gry wideo jeszcze bardziej. I jeśli zespół rzeczywiście podejmuje ryzyko założenia nowej firmy, założenia nowego studia, budowania tego przez lata, budowania wartości, mówienie, że nie powinni sprzedawać (firmy – red. ), jest krótkowzroczne.
Dotarcie do punktu, w którym można stworzyć prawdziwą wartość, jest dla nich ryzykowną podróżą."
3. Bethesda ? Gdyby nie chcieli to nie kupilibyśmy ich.
„Chciałem wiedzieć, że on się zgadza. Gdyby Todd Howard nie chciał przyjść i dołączyć do Xboksa, nie dokonalibyśmy tej transakcji. To była ważna rozmowa jeden na jeden, którą odbyliśmy, nie chciałbym, aby chodziło o coś innego niż o to, że wspólnie podejmujemy zobowiązania dla dobra zespołów, że pozostaniemy zaangażowani w robienie właściwych rzeczy i wspólne budowanie niesamowitych możliwości”.
4. Twórcy indie chwalą Microsoft
„Największą częścią partnerstwa jest dla nas to, że Microsoft faktycznie troszczy się o rynek indie. W przeciwnym razie, cóż, byłoby znacznie mniej gier na wszystkich platformach. Dają szansę małym studiom na wyprodukowanie czegoś i zapewnienie ludziom odpowiedniego poziomu świadomości marketingowej. Powiedziałbym, że dla niezależnych studiów nie ma nawet najmniejszego problemu z nawiązaniem współpracy z Microsoftem, ponieważ zapewniają oni finansowanie i zasięg marketingowy”.
5. Ile Microsoft płaci za gry w XGP ?
Phil nie pozostawia złudzeń :
„W niektórych przypadkach, płacimy za cały koszt produkcji gry. Wtedy otrzymują oni wszystkie możliwości sprzedaży detalicznej poza Game Passem. Mogą ją sprzedać na PlayStation, Steam, Xbox i Switch. [Deweloper] zostaje zabezpieczony przed wszelkim ryzykiem strat. Gra powstała”.
6. Po co Microsoftowi XGP ?
Phil :
„Dzięki Game Passowi gracze spędzają o 20% więcej czasu na graniu w gry. Grają w 30% więcej gatunków i ogólnie w 40% więcej pozycji, wliczając w to produkcje spoza ich subskrypcji Game Pass”.
Co oznacza, że regularnie wydają kasę :)
7. Microsoft świadomy ewentualnej słabszej sprzedaży Xboxa.
Phil :
„Fakt, że sprzedajemy nasze gry na PC, podważa jedną z propozycji, ponieważ nie zmuszamy do zakupu naszej konsoli. Głównym celem naszego zespołu jest to, jak wiele osób gra na Xboksie. A kiedy mówimy „granie na Xboksie”, nie oznacza to konsoli Xbox. Oznacza to osobę, która loguje się i gra w części naszego ekosystemu, niezależnie od tego, czy jest to na [urządzeniu – red.] first-party czy third-party. I może to być na telefonie z Androidem. Może być na Switchu. Może być na komputerze PC. Tak o tym myślimy.”
8. Xbox Series S czy taki potężny ?
Andrew Goossen, jeden z architektów systemu w projekcie konsoli :
"Uznaliśmy, że nowa generacja jest definiowana przez takie aspekty jak Xbox Velocity Architecture, funkcje graficzne, na przykład cieniowanie o zmiennej częstotliwości oraz ray tracing, czy czterokrotnie wydajniejszy CPU – mówi inżynier. – Jak na ironię, Xbox One X jest droższy w produkcji [od Xboksa Series S – przyp. red.], a sama architektura RDNA 2 to wzrost wydajności rzędu 25 proc. na cykl (...) kolejne 20 proc. uzyskać można z FP16 i VRS – dodaje."
9. Dlaczego Ninja Theory ?
Matt Booty szef XGS :
"Wierzymy, że Game Pass to świetna oferta dla graczy, którzy mogą odkryć gry, które ich ominęły. Dzięki usłudze mogą czegoś spróbować i stać się nowymi fanami. Kluczowe znaczenie ma w tym różnorodność i kreatywność. Dlaczego więc kupiliśmy Ninja Theory? Bo należą do coraz rzadszego gatunku developerów, którzy tworzą dopracowany content z pogranicza AAA. Nie nazwalibyśmy go studiem indie, ale jednocześnie nie jest to też ekipa licząca kilkaset osób, która pracuje nad kolejną odsłoną wielkiej serii."
10. Hideki Kamiya przeprasza Microsoft za Scalebound.
„Pracowaliśmy w środowisku, do którego nie byliśmy przyzwyczajeni. Tworzyliśmy na silniku Unreal, nie posiadaliśmy też niezbędnej wiedzy, aby zbudować grę opartą na funkcjach online. Przeszkody, które musieliśmy pokonać były bardzo duże. Nie byliśmy wystarczająco doświadczeni i nie potrafiliśmy pokonać tej ściany, co doprowadziło do tego, co stało się na końcu”.
„Przepraszam graczy, którzy na to czekali, a co więcej przepraszam Microsoft, który zaufał nam jako partnerowi biznesowemu. Chcę przeprosić zarówno jako twórca oraz jako członek PlatinumGames”
11. Psychonauts 3 ? Na razie nie.
Tim Schafer :
"Przeszedłeś grę na 100%? Nie możesz jeszcze pytać o trzecią część - zajęło nam to [zrobienie dwójki - przyp. red.] pięć lat, a Wy już zdążyliście się tym nacieszyć.
W tej chwili nie ma planów na trójkę. Nie ma też żadnych ograniczeń, więc nie zamykamy drzwi na nic. Myślę, że zarówno zespół, jak i ja nie możemy się doczekać czegoś zupełnie nowego. Uwielbiamy jednak te postacie, a światy psychiczne są łatwe do rozszerzenia na dalsze przygody. Na ten moment nic jednak nie planujemy."
12. Bethesda wyłącznie na Xboxach.
„Nie chodzi o karanie jakiejkolwiek innej platformy, ja wciąż wierzę, że wszystkie platformy mogą nadal się rozwijać. Ale aby być na Xboksie, chcę móc przenieść pełny pakiet tego, co mamy. I to będzie prawdą, gdy pomyślę o Elder Scrolls 6. Jest to zgodne, gdy myślę o którejkolwiek z naszych franczyz”.
Aaron Greenberg (Marketing Xboxa) :
"Starfield will be an launching exclusively on Xbox Series X|S and PC on November 11, 2022. Game Pass members can play it day one as well on Xbox & PC. I know we have said this all before and none of that has or will change."
Miłego.