New World w oczach weterana - co należy zmienić by grało się przyjemniej PvP
Po ponad 500 godzinach w świeżutkim MMORPG New World zdecydowałem się na zebraniu większości rzeczy, które wpływają negatywnie na odbiór produkcji. Niestety ale na chwile obecną gra posiada braki zarówno w trybie PvE jak i PvP. Poniżej znajdują się moje sugestie, co należałoby w najbliższym czasie wprowadzić/zmienić by w grę grało się po prostu przyjemniej w trybie PvP.
Wojny
Jeśli chodzi o zarządzanie pięćdziesięcioma osobami w wojnach, które są trybem 50 vs 50 gra niestety w żaden sposób tego nie ułatwia. Zacznę od wybierania składów na wojnę, gra nie oferuje żadnej informacji poza ksywką w grze, levelem, nazwą kompanii oraz do jakiej frakcji należy. Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że te informacje są znikome i nie pozwalają w żaden sensowny sposób ułożyć ludzi na wojnę. Czyli albo używa się specjalnego oprogramowania (np. discorda, excela) do trzymania informacji o graczach, albo na twarz trzeba pytać kto czym gra. Rozwiązaniem tego problemu mógłby być prosty przycisk który pozwala zobaczyć profil danego gracza, jego ekwipunek wraz z ubranymi umiejętnościami oraz podczas zapisu zaznaczenie preferowanej klasy (melee dps, mage, healer, range, tank). By zapobiec zmianie klasy/sprzętu, wszystko co ma na sobie powinno zostać zablokowane, w chwili kiedy zacznie się wojna niezależnie gdzie ten ekwipunek się znajduje (czy w magazynie czy w ekwipunku) powinno automatycznie wszystko założyć tak jak miał w chwili zapisywania się na wojnę.
Wyświetlanie ludzi którzy są zapisani na chwilę obecną (3 miesiące po premierze) jest cały czas zbugowane, nie można sprawdzić przed samą wojną kto jest obecnie online czy nie, więc nigdy nie wiesz czy wybrany skład pójdzie w komplecie.
Jak już się uda wybrać swoją złotą pięćdziesiątkę na wojnę i jakimś cudem będą wszyscy w komplecie i nikogo nie wyrzuci. To niestety nie koniec schodów. Masz do dyspozycji 49 osób (nie licząc siebie) i jedynym sposobem by się z taką dużą grupą skomunikować jest czat w grze. Potrzebny jest jakiś discord lub teamspeak by móc wszystkim przekazać swoje myśli i plan działania, mając do dyspozycji voice chat w grze mogłoby być coś przemyślane w tym kierunku by jednak dodatkowy soft nie był wymagany. Dodatkowo nie ma możliwości w żaden sposób sprawdzić obecnego statusu graczy na wojnie. Co mam namyśli? Jak biegnie się grupą 50 osób i spotyka się drugą grupę 50 osób, to nie ma sposobu prześledzić kto w trakcie czy po takiej batalii przeżył lub gdzie jest. Może być tak że 35 osób zginęło albo ludzie biegają niewiadomo gdzie, nie ma żadnej informacji co tak naprawdę się dzieje. Rozwiązaniem mogłoby być jakieś "war party" gdzie do 50 osób może być w jednej grupie podzielonej na 10 mniejszych. W takim przypadku wystarczyłyby dodatkowe opcje by przełączać widok na albo wszystkie składy albo na kilka wybranych albo na tylko swoje, w zależności od zadania nie wszystkim jest potrzebna informacja o 50 osobach ale na pewno to ułatwia. Takie "war party" mogłoby być używane jeszcze w open world pvp podczas wbijania wpływów chociażby. Łatwiej takim sposobem wyciągać konsekwencje w stosunku do osób, które na wojnie miały swój plan na grę.
Open World PvP
Jeżeli chodzi o wbijanie wpływów, ten cały aspekt powinien przeżyć jakąś grubszą przebudowę. Trzy questy które nagradzają wbijanie wpływów może nie jest najgorsze, ale to że obrona terenu przed wbijaniem takich wpływów nie ma sensu już tak. Wiele razy po trzech godzinach walki o nasz teren, wybiciu przeciwników do nogi aż im się znudziło na następny dzień z samego rano wpływy już były wbite. Po prostu strona atakująca w tej sytuacji jest promowana, bo wystarczy biegać wtedy kiedy nie ma oporu, a strona broniąca nic na to nie może poradzić. Rozwiązaniem mogłoby być wprowadzenie okienka czasowego na wbijanie wpływów po wykonaniu jakieś czynności np. przejęcie fortu. Zapobiegłoby to też sytuacji gdzie 100 osób podczas wojny kompanii która posiada dany teren, czeka na zakończenie wojny by oddać questy i wbijać od razu wpływy.
Przejmowanie fortu to samo, pięciominutowa żonglerka między dwoma osobami, który dany fort przejmują. W tym przypadku wystarczyłoby sprawić że fort przejmowany jest powiedzmy 10-15 minut ale po tym czasie na trzy godziny jest zablokowany i nic nie można było zrobić.
Do open world PvP powinien być zmieniony system obozów. Po pierwsza za łatwo jest go zrobić w stosunku do korzyści jakie daje, obozów też może być kilkadziesiąt i przeciwnicy też mogą brać tam spawn pointa co jest totalnym bez sensem. Po drugie nie można nic na dany obóz poradzić, jak przeciwnicy chcą się na nim respić to będą to robić aż im się nie znudzi. Rozwiązaniem może być wprowadzenie minimalnej odległości jaka musi być między jednym, a drugim obozem (w trybie PvP), dzięki temu nie będzie 50 obozów w jednym miejscu. Dodatkowo jeśli obóz był postawiony w trybie PvP to osoba z innej frakcji jest go w stanie zniszczyć oraz podpis kto postawił obóz.
Outpost Rush
Tryb 20 vs 20 z trzema punktami o dziwo 90% rzeczy jest w nim zrealizowana dobrze, jedyną rzeczą jaką bym tu zmienił to brutale (czerwone duże stwory, zrespione przez gracza). Mają za dużą ilość hp, całkowity brak cooldownu na umiejętności, przez co mob rzuca jakimiś atakami obszarowymi na okrągło oraz mechanikę ucieczki która jest totalnym bezsensem w tym przypadku. Mechanika ucieczki tzn. kiedy potwór znajduje się daleko od swojego miejsca docelowego/spawnu, wracając na to miejsce unika wszystkich przeciwników, regeneruje sobie życie do maksymalnej wartości i nie można zadawać mu obrażeń podczas tej ucieczki. Krótko jest to po prostu idiotyczne.
Wydaje mi się że dodając/naprawiając wyżej wymienione aspekty gry, amazon zyska w oczach zarówno graczy nowych jak i weteranów. Zapraszam do dyskusji w komentarzach, może was też coś denerwuje w PvP czego nie poruszyłem w blogu.