Linda 3 Again (wersja PSX) - fan translation patch do gry już dostępny !!!
Coś ostatnio fan translatorzy szaleją z robieniem łatek pod gry z PC-Engine (Turbo-Grafx 16). Niedawno dostaliśmy fan translation patch do pierwszego RPG-a wydanego na CD-ROM (Tengai Makyou: Ziria na PCE-CD), natomiast dzisiaj wyszła łatka do Linda 3 Again. Niestety jest to wersja ocenzurowana na PSX (wersja oryginalna na PC Engine i port na Saturna są pozbawione ,,dotyku Sony''), ale jak to mówią lepszy ,,rydz niż nic''.
Tytył gry: Linda 3 Cube (po angielsku Linda 3 Again)
Platforma: PC Engine-CD (oryginał), Sega Saturn (port bez cenzury), PSX (port z cenzurą)
Data wydania w Japonii: 1995 (PCE-CD), 1996 (Saturn), 1997 (PSX)
Developer: Alpha System, Mars Corporation
Wydawca: NEC
Gatunek: JRPG, Horror
Data wydania fan translation patch: 01.02.2024 (wersja PSX)
Link do fan translation patch: https://cdromance.com/psx-iso/linda-again-english-patched/
Opis gry:
Linda 3 to gra JRPG łącząca w sobie elementy horroru psychologicznego z łapaniem potworów (Monster Catching RPG). Planeta Neo Kenya jest zagrożona zagładą z strony zbliżającej się asteroidy. Armie Neo Kenya szukały wszelkich sposobów na uratowanie świata przed nadchodzącą katastrofą, niestety bez skutku. Armia w desperacji zwraca się z błaganiem o ratunek do mesjasza. Wtedy na ziemię spada coś w rodzaju ,,Arki Noego'', wraz z kamienną tablicą i dowiadujemy się z niej, że Bóg uratuje tylko po jednej parze samicy i samca z każdego gatunku (tyczy się to również ludzi). Gracz wciela się w tutułową Lindę i jej ,,chłopaka'' Kena, gdzie ich celem jest zebranie jak największej ilości gatunków zwierząt i umieścić je w arce, zanim nastąpi apokalipsa. W trakcie rozgrywki obserwujemy wydarzenia, które ukazują desperację ludzi w obliczu zbliżającej się zagłady. Gameplay podobny do Phantasy Star, z tą różnicą, że łapiemy stworki i następnie zanosimy je do ,,Arki Noego''. Celem gracza nie jest zabicie zwierzęcia, lecz jego unieszkodliwienie (doprowadzenie do nieprzytomności), w przeciwnym wypadku gdy zadamy mu zbyt duże obrażenia, to nasz ,,łup'' zginie.
Gra oferuje trzy scenariusze (w wersji PSX cztery), które różnią się celami i poziomem trudności misji:
- Scenariusz A ,,Merry Christmas'' - scenariusz w którym centrum historii jest brat bliźniak Kena, Neku. Limit złapanych zwierząt wynosi: 30. Nie można udać się na południe mapy. Poziom trudności: łatwy.
- Scenariusz B ,,Happy Child'' - sceariusz, który kręci się wokół doktora Emori (który wygląda jak Hitler) i jego córki Sachiko. Limit złapanych zwierząt wynosi: 50. Nie można udać się do zachodniej części mapy. Poziom trudności: łatwy.
Scenariusz A i B są podobne do tradycyjnych RPG, oraz pełnią rolę rozbudowanego samouczka do scenariusza C i D (tylko wersja PSX).
- Scenariusz C ,,Astro Ark'' - scenariusz skupiający się na łapaniu stworków. Limit złapanych zwierząt wynosi: 100 (w grze jest 120 gatunków zwierząt). Cała mapa jest dostępna dla gracza. Poziom trudności: normalny.
- Scenariusz D ,,Ostatni Rok'' (tylko wersja PSX) - scenariusz podobny do C, ale pozbawiony jakichkolwiek cutscenek, wydarzeń, przerywników filmowych. Scenariusz przeznaczony do ,,speedrunów''. Czas gry jest ograniczony tylko do jednego roku i celem gracza jest złapanie jak największej ilości stworków, zanim skończy się czas. Poziom trudności: trudny.
Różnice między wersją PC-Engine / Saturn / PSX:
- oprawa graficzna (głównie zmiany w cutscenkach, pixel art w wersji na PC-Engine):
PC-Engine:
Saturn / PSX:
- oprawa muzyczna (głównie różnice w poniższych 3 utworach z wokalem, reszta utworów jest identyczna jak wersji na PC-Engine w wersji CD):
PC-Engine:
Saturn / PSX:
Full soundtrack (PCE-Engine):
- Wszytkie wersje mają pełny Voice Acting
- Wersja na PSX ma dodatkowy scenariusz D (do speedrunów)
- Wersja na PC-Engine i Saturna pozbawiona jest cenzury, natomiast w wersji PSX ocenzurowano m.in. ending w Scenario C, oraz ilość krwi.
Więcej informacji o grze pod tym filmikiem: